مدیر دفتر بانوان اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

زندگینامه شهیده «فاطمه اسدی» منتشر شد

«رسولی» گفت: در راستای ثبت حماسه‌ها و ایثارگری‌های بانوان شهیده کردستان و جلوگیری از تحریف و فراموشی مجاهدت‌های آنان زندگینامه شهیده «فاطمه اسدی» منتشر شد.
کد خبر: ۶۴۶۶۵۵
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۱ - 24January 2024

زندگینامه شهیده «فاطمه اسدی» بعنوان الگو نسل جوان تالیف و منتشر شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «زهره رسولی» مدیر دفتر بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در اجلاسیه مادران قهرمان‌پرور که با حضور مسئولان ارشد استانی و شهرستانی در مجتمع فجر سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس بانوان هم پای مردان افتخارات فراوانی از خود برجای گذاشتند.

وی افزود: در این میان زنان کردستانی صبر، مقاومت و شجاعت بی‌بدیلی در مقابله با دشمنان به نمایش گذاشتند. آن‌ها گاه با مقابله رودرو و گاه با مقابله فرهنگی مبارزات خود را تداوم بخشیدند و عده‌ای از آن‌ها در این راه به فیض شهادت نائل آمدند.

مدیر دفتر بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان گفت: باید جایگاه زنان کردستانی که ۵۶۴ زن شهیده را تقدیم انقلاب کردند در کشور شناخت و رشادت‌های آن‌ها را ترویج داد. در راستای ثبت حماسه‌ها و ایثارگری‌های این بانوان و جلوگیری از تحریف و فراموشی مجاهدت‌های آنان و همچنین معرفی این شیرزنان بعنوان الگو به نسل جوان، دفتر نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برآن شد که زندگینامه شهیده فاطمه اسدی، یکی از شهدای زن شاخص استان را تالیف و منتشر کند. ثبت و ضبط خاطرات این شهیده از سال ۱۴۰۰ بعد از تفحص پیکر ایشان را آغاز شده و به قلم الهام زارع به رشته تحریر درآمده است.

در این اجلاسیه از کتاب زندگینامه شهیده «فاطمه اسدی» که به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان و به قلم «الهام زارع» به رشته تحریر درآمده است، رونمایی و از نویسنده آن تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها