مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان:

دفاع مقدس یک مکتب انسان‌ساز است

سرهنگ «کلوندی» گفت: دفاع مقدس یک مکتب انسان‌ساز است که در آن والاترین ارزش‌های انسانی از ایثار و گذشت تا جهاد و دفاع را آموزش می‌دهد بنابراین با برنامه‌ریزی مناسب زمینه آشنایی نسل جدید این میراث گرانقدر باید فراهم شود.
کد خبر: ۶۴۶۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۵ - 23January 2024

دفاع مقدس یک مکتب انسان‌ساز است/// ارجاعبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، سرهنگ «علی کلوندی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان در سفر به بانه با «قادرخانزاده» شهردار بانه و یکی از خانواده‌های شاهد این شهرستان دیدار کرد و ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار داشت: شهرستان بانه ظرفیت‌های بالایی در حوزه ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس دارد.

وی افزود: بانه یکی از شهرستان‌های مرزی کردستان است که هم در اوایل انقلاب و هم دوران دفاع مقدس در دو جبهه داخلی و خارجی درگیر جنگ بود.

سرهنگ کلوندی تصریح کرد: خانواده‌های معظم شهدا، پیشمرگان مسلمان کُرد، آزادگان، رزمندگان و جانبازان سرافراز برای کشور و شهرستان بانه عزت، آبرو و افتخار آفریده‌اند، بنابراین امیدوارم همواره یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌داریم.

وی خاطرنشان کرد: مردم کُرد چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دفاع مقدس با دست خالی و بی‌منت علیه ظلم برخاستند و علیه دشمنان و تجزیه‌طلبان جنگیدند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به حادثه ۱۵ خرداد سال ۱۳۶۵ بانه گفت: خانواده شهیدان قادرخانزاده که شش فرزندشان در طول دفاع مقدس به مقام شهادت نائل آمدند، نمونه‌ای از صلابت مردم کرد را به نمایش می‌گذارند.

سرهنگ کلوندی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و یادآور شد: دفاع مقدس یک مکتب انسان‌ساز است که در آن والاترین ارزش‌های انسانی از ایثار و گذشت تا جهاد و دفاع را آموزش می‌دهد بنابراین با برنامه‌ریزی مناسب زمینه آشنایی نسل جدید این میراث گرانقدر باید فراهم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار