معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان:

قانون انتخابات برای مردم تبیین شود

یاوری گفت: قانون انتخابات باید برای مردم تبیین شود چرا که در سلامت انتخابات بسیار می‌تواند مؤثر باشد
کد خبر: ۶۴۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹ - 22January 2024

قانون انتخابات برای مردم تبیین شود

به گزارش دفاع‌پرس از لرستان، «احسان یاوری» معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری لرستان و رییس ستاد انتخابات لرستان امروز (دوشنبه) در کمیته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات لرستان در سخنانی با اشاره به جایگاه مهم روابط‌ عمومی و رسانه‌ها در تبیین دستاورد‌های نظام و انقلاب، اظهار داشت: خدمات جمهوری اسلامی باید به مردم ارائه شود.

وی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد مردم را ناامید کند و بگوید که این نظام کارآمد نیست، افزود: کارآمدی نظام باید به رخ کشیده شود.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تأکید بر استقبال از نقد منصفانه از سوی رسانه‌ها، گفت: به طور حتم نقد منصفانه موجب اصلاح امور از سوی مسئولان می‌شود.

یاوری با تأکید بر اینکه نقد منصفانه رسانه‌ها در راستای کارآمدی است، اگر نقد نباشد، خطا و اشتباهات احصا نمی‌شود، بیان داشت: درعین‌حال، ارائه و تبیین خدمات و دستاورد‌ها نیز باید سر جای خودش از سوی رسانه‌ها صورت گیرد.

وی با بیان اینکه اطلاع‌رسانی از سوی روابط‌عمومی‌ها و رسانه‌ها باید در چارچوب باشد، ادامه داد: خبر باید درست و دقیق باشد تا خدایی ناکرده مردم اعتمادشان را نسبت به ما از دست ندهند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان در ادامه سخنان خود به برگزاری انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی در استان اشاره کرد و گفت: دولت بنای حمایت از هیچ کاندیدایی ندارد، مهم‌ترین خط‌قرمز ستاد انتخابات استان عدم جانب‌داری از نامزد و کاندیدای خاصی است و این خط و مشی همیشگی ما خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه هیچ سمت‌وسویی دراین‌رابطه وجود ندارد و هر کسی بخواهد این موضوع را القا کند، در هر پست، مقام و جایگاهی باشد، کار او محکوم است و قطعاً ما آن را نمی‌پذیریم، گفت: در قانون جدید انتخابات، موضوع استفاده از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی و سامانه شفافیت مالی مورد تأکید است که بر اساس قانون این امر صورت گیرد.

رئیس ستاد انتخابات لرستان دست‌اندرکاران انتخابات، به‌خصوص فرمانداران این قانون جدید انتخابات را تبیین کنند، گفت: خیلی خوب است که مردم از قانون جدید انتخابات و به‌خصوص موضوع شفافیت مالی مطلع باشند.

یاوری، عنوان کرد: یکی از ضمانت اجرا‌های این سامانه شفافیت این بوده که اگر داوطلب خارج از چارچوب آن اقدامی کند و هزینه‌ای انجام دهد، به منزله خریدوفروش رأی خواهد بود، هر نامزد تنها در چهار حوزه تبلیغات، اجاره مکان، حقوق و دستمزد و همچنین هزینه برگزاری مراسم‌ها می‌تواند هزینه کند، اگر کسی خارج از این بخواهد هزینه کند، تخلف و به منزله خریدوفروش رأی محسوب می‌شود. بالاترین جرم در قانون انتخابات خریدوفروش رأی است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان با تأکید بر اینکه قانون انتخابات باید برای مردم تبیین شود چرا که در سلامت انتخابات بسیار می‌تواند مؤثر باشد، افزود: هر نامزد ملزم شده که شماره‌حساب غیرتجاری خود را برای شفافیت مالی و هزینه‌هایی که می‌خواهد انجام دهد، ارائه کند.

یاوری در ادامه سخنان خود با تأکید بر اینکه تلاش برای تأمین امنیت انتخابات، موجب اعتماد و جلب مشارکت مردم در انتخابات می‌شود، گفت: نحوه انتخاب و توزیع هیئت‌های اجرایی و نظارت، شمارش آرا، احراز هویت و… نیز دراین‌رابطه مؤثر است. این‌ها ضمن اینکه آگاهی سیاسی مردم را بالا می‌برد، به اعتمادبخشی به مردم نیز مؤثر خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار