طی نشستی؛

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی: دانشنامه دفاع مقدس سبب حفاظت از گنجینه‌های دفاع مقدس می‌شود

سرهنگ «فلاحی» گفت: دانشنامه دفاع مقدس سبب حفاظت از گنجینه‌های دفاع مقدس می‌شود و همچنین هویت مردم استان در دوران دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۶۴۶۲۶۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۹ - 22January 2024

دانشنامه دفاع مقدس سبب حفاظت از گنجینه‌های دفاع مقدس می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در دیدار با سردار «حسین دهکی» فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی، به نقش فراجا در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: مجموعه فراجا چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن در عرصه دفاع از مرز‌ها و دستاورد‌های انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته است.

وی با بیان اینکه فراجا خدمات بسیار گسترده‌ای در همه عرصه‌ها برای تقویت اقتدار و امنیت ملت، کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده است، گفت: شهدا، جانبازان، رزمندگان و ایثارگران برای حفاظت و حراست از ایران اسلامی و جایگاه ولایت و رهبری از جان و مال خودشان گذشتند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در ادامه یکی از برنامه‌های مهم این مجموعه را تدوین دانشنامه دفاع مقدس دانست و عنوان کرد: دانشنامه دفاع مقدس سبب حفاظت از گنجینه‌های دفاع مقدس می‌شود و همچنین هویت مردم استان در دوران دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد.

سرهنگ فلاحی اضافه کرد: در این خصوص نگاه ما از همان ابتدا به دانشگاه‌ها و استفاده از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس بود لذا در تهیه دانشنامه دفاع مقدس تعلل کنیم، آیندگان در شناخت شهدا با چالشی جدی مواجه می‌شوند بنابراین در تهیه آن همه باید اقدامی جهادی و عملی صورت دهیم.

وی اضافه کرد: ۲۸ هزار و ۹۶۰ رزمنده دفاع مقدس در استان داریم که تاکنون خاطرات و اسناد چهار هزار رزمنده جمع‌آوری شده و تلاش می‌کنیم این برنامه را با سرعت بیشتری انجام دهیم تا بتوانیم تجربیات آنان را برای آیندگان به روش‌های مختلف انتقال دهیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اعلام اینکه در حوزه چاپ کتب دفاع مقدس سهمیه ابلاغی ما تولید سالانه ۶۰ عنوان کتاب بوده که در زمینه تدوین، تألیف و چاپ کتب دفاع مقدس اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، گفت: در سال جاری تولید و چاپ ۸۱ عنوان کتاب را در دستور کار قرار داده‌ایم.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه کتاب‌های مذکور شامل کتاب‌های داستان، خاطره، تاریخ شفاهی و وصیت‌نامه است، عنوان کرد: در سطح استان ۱۵۲ نویسنده دفاع مقدس در بانک اطلاعاتی‌مان ثبت کرده‌ایم و از قلم این افراد بهره می‌بریم و سال به سال بر این تعداد افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: دو نهضت «خاطره‌گویی» و «وصیت‌خوانی» دفاع مقدس را دنبال می‌کنیم واز ایثارگران و رزمندگان خواستاریم روایت‌های دفاع مقدس را برای جوانان بازگو کنند و همچنین خواستاریم نهضت «وصیت‌خوانی» در ادارات، مساجد، دانشگاه‌ها و‌... اجرایی شود تا به یک فرهنگ و کاری فراگیر تبدیل شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تأکید کرد: در سال‌های پس از جنگ دشمن با شیوه‌های مختلف به دنبال جنگ با جمهوری اسلامی است و با استفاده از ظرفیت‌هایی که در اختیارشان است در این ۴۴ سال همواره به دنبال تحریف تاریخ دفاع مقدس بوده‌اند و هدفشان این است که از انتقال پیام شهدا به فرزندان جدید انقلاب جلوگیری شود.

سرهنگ فلاحی خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های دوران دفاع مقدس این بود که مردم در برابر استکبار جهانی دفاع کننده بودند و بدون چشمداشت از کشور و اعتقاداتشان تحت امر ولایت و فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی (ره) دفاع کردند و این خود بزرگترین ارزش است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار