معرفی کتاب؛

«معبر»

رمان «معبر» نوشته نویسنده رامشیری، «شریفه موسوی‌زاده»، با موضوع زندگی‌نامه پاسدار شهید «سیدحسین آلبوشوکه» وارد بازار کتاب شد.
کد خبر: ۶۴۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰ - 22January 2024

«معبر»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خوزستان، رمان «معبر» نوشته نویسنده رامشیری، «شریفه موسوی‌زاده»، با موضوع زندگی‌نامه پاسدار شهید «سیدحسین آلبوشوکه» وارد بازار کتاب شد.

موضوع کتاب «معبر» که در ۱۶۸ صفحه و برای رده سنی بزرگسال منتشر شده، زندگینامه پاسدار شهید «سیدحسین آلبوشوکه» از رزمندگان شهدای محور جاده ماهشهر به آبادان اهل رامشیر است که در سال ۱۳۶۰ در یک نیمه شب گرم مرداد ماه همراه با رفیق با وفایش شهید «رحمان خاکی» به فیض شهادت نایل شدند.

این کتاب زیر نظر ادبیات و تاریخ اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان و توسط انتشارات معتبر اهواز به چاپ رسیده است.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

یکی دلش برای صوت دلنشین قرآن خواندن حسین تنگ می‌شد و دیگری دلتنگ مهربانی و بخشش خدیجه و آن یکی دلش برای گذشت و فداکاری‌های جاسم به وقت برداشت و اما دخترک‌های صورت گندمی مو پریشان همسایه صورتک‌های عروسک‌شان را پنهان می‌کردند تا به وقت رفتن زینب غمی در چشم‌شان نماند.

خدیجه مدتی دل نازک شده بود و به قامت نخل‌هایی که در گیرودار زندگی با خودشان قد کشیده بودند دست نوارشی کشید و کنار درخت کنار رفت. او یکی‌یکی کُنارها را از روی زمین برداشت و داخل شال روی سرش جمع کرد و سری به تنور کاه‌گلی خانه زد که هنوز بوی خاکستر آخرین آتش را می‌داد.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها