فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی:

دشمنان به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت هستند

سردار «دهکی» گفت: استکبار در قالب جنگ نرم همواره به دنبال این است که آرمان‌های شهدا را در جامعه کمرنگ کنند، اما زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا راهکار مناسبی برای مقابله با این ترفند دشمنان است.
کد خبر: ۶۴۶۲۴۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰ - 22January 2024

دشمنان به دنبال کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت هستند/ لزوم رسیدگی به مشکلات مرزنشینانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سردار «حسین دهکی» فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی امروز (دوشنبه) در دیدار با سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی، به وجود ۸ هزار و ۷۵۵ کیلومتر مرز مشترک جمهوری اسلامی ایران با سایر کشور‌ها اشاره و اظهار داشت: از این مقدار ۳۸۰ کیلومتر در خراسان جنوبی واقع شده است.

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر مسئولان به سراغ مرز‌ها و مرزنشینان نرود، مرز‌ها به سراغ آن‌ها خواهند آمد، پس رسیدگی به مشکلات مرزنشینان بر ما مرزبانان واجب است، اما همه مسئولان استان در این خصوص وظیفه دارند.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی با بیان اینکه مرزبانی در خط مقدم مرز و پشت سر آن و در فاصله نزدیک ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر است و در حراست از مرز‌ها همراهی و مشارکت دارد، تصریح کرد: نیرو‌های خدوم مرزبانی خراسان جنوبی در راستای تأمین امنیت در ۲۰۰ نقطه مرزی با کشور افغانستان در حال حراست از مرز‌ها هستند.

سردار دهکی خانواده‌های شهدا، ایثارگران و جانبازان را بزرگترین سرمایه‌های معنوی انقلاب و ملت دانست و اضافه کرد: استکبار در قالب جنگ نرم همواره به دنبال این است که آرمان‌های شهدا را در جامعه کمرنگ کنند، اما زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا راهکار مناسبی برای مقابله با این ترفند دشمنان است.

وی شهدا را سند افتخار کشور دانست که هیچ‌گاه نباید آن را از یاد ببریم، گفت: امروز دشمن با تمام فشار دنبال این است که نسل جوان ما را از ما جدا کند و راه مقابله آن ارتباط با جوانان است لذا باید دفاع مقدس و دستاورد‌های آن را به جوانان و نوجوانان انتقال دهیم و اگر این مهم صورت نگیرد در آینده با مشکلاتی مواجه خواهیم شد.

فرمانده مرزبانی خراسان جنوبی در پایان آمادگی مرزبانی استان جهت تشکیل کمیته اندیشه‌ورز با حضور مدیران اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و کارکنان تخصصی مرزبانی اعلام کرد تا قدم‌های خوب و مؤثری در این حوزه با مشارکت این دو مجموعه برداشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار