جانشین فرماندهی سپاه قم:

کتاب و فیلم از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

سردار «کبیری پور» گفت: نشر کتاب و ساخت فیلم از بهترین راه‌های مبتنی بر هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است.
کد خبر: ۶۴۶۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹ - 21January 2024

کتاب و فیلم از بهترین راه‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، سردار «مهدی کبیری پور» جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی طالب (ع) در مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان دومین جشنواره «ره آورد سرزمین نور» اظهار داشت: امروز جریان حق و باطل به صراحت در مقابل هم صف کشیده اند و هر یک دارای شاخصه‌هایی هستند.

وی ادامه داد: افراد جبهه حق دارای شاخصه توجه به خدا و آرمان‌ها و سنت‌های الهی بوده و از جان مال و آبروی خود می‌گذرند و برای سعادت همه مردم تلاش دارند.

کبیری پور گفت: جریان باطل دارای شاخصه‌هایی همچون عدم اعتقاد قلبی به خدا و تلاش برای نیل به اهداف دنیایی است و برایش ایثار و گذشت و فداکاری و اخلاق مداری معنایی ندارد.

وی با بیان اینکه ابزار مشترک هر دو جبهه استفاده از هنر است، عنوان کرد: جبهه باطل با اغوا گری هنر، قدرت تفکر را می‌گیرد تا معیار‌ها را عوض کند، زیرا به دنبال آن هستند که بخش ناخوداگاه ذهن را درگیر کنند.

جانشین فرماندهی سپاه قم گفت: در مقابل، جریان حق از هنر برای ایجاد فکر و بیداری قلوب استفاده و خودآگاه ذهن را درگیر می‌کند و از این رو، نیاز استفاده از هنر روز به روز بیشتر احساس می‌شود.

وی ادامه داد: بهترین قالب هنری، داستان است که مطلوب مغز انسان می‌باشد و در قرآن هم داستان‌های داریم و حادثه کربلا نیز داستان گونه روایت می‌شود.

کبیری پور در پایان تاکید کرد: استفاده از رمان‌ها و داستان‌های خوب و تبدیل آن به فیلم، از بهترین روش‌های ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال این فرهنگ عاشورایی به نسل جوان است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار