حضور حداکثری اقتدار ملی/ معاون امور استان‌های صدا و سیمای کشور خبر داد؛

راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی با هدف افزایش مشارکت مردم در سطح کشور

«عابدینی» هدف از راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی را تلاش برای افزایش مشارکت مردم دانست و گفت: میزان مبلغی که از نامزدهای انتخابات مجلس گرفته می‌شود در حوزه‌های انتخابیه متفاوت است و این مبلغ برای استفاده نامزدها از ۲۰ دقیقه آنتن کانال انتخابات از مبلغ پنج میلیون تومان شروع می‌شود.
کد خبر: ۶۴۵۸۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۱ - 20January 2024

راه‌اندازی ۲۰۰ کانال انتخاباتی با هدف افزایش مشارکت مردم در سطح کشوربه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «حسن عابدینی» معاون امور استان های صدا و سیمای کشور امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: صدا و سیما در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات ۲۰۰ کانال انتخاباتی راه‌اندازی می‌کند که از اول بهمن‌ در شبکه‌های تلویزیونی، رادیویی و تلوبیون و نیز فضای مجازی  برنامه‌های مورد نظر پخش خواهد شد.

وی با بیان اینکه از این تعداد چهار کانال در خراسان جنوبی راه‌اندازی می‌شود، بیان داشت: این کانال‌ها براساس حوزه‌های انتخابیه راه‌اندازی می‌شوند و در این راستا برای هر حوزه انتخابیه یک کانال در نظر گرفته شده است.

معاون امور استان‌های صدا و سیمای کشور اضافه کرد: نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفت روزی که برای تبلیغات مشخص شده (یک روز قبل از برگزاری انتخابات) از این طریق دیدگاه‌های خود را به مخاطبان منتقل خواهند کرد تا مردم با آشنایی کامل با دیدگاه‌ها و سلایق نامزدهای انتخابات مجلس به فرد مورد نظر رأی بدهند.

عابدینی هدف از راه‌اندازی کانال‌های انتخاباتی را تلاش برای افزایش مشارکت مردم دانست و اضافه کرد: میزان مبلغی که از نامزدهای انتخابات مجلس گرفته می‌شود در حوزه‌های انتخابیه متفاوت است و این مبلغ برای استفاده نامزدها از ۲۰ دقیقه آنتن کانال انتخابات از مبلغ پنج میلیون تومان شروع می‌شود.

وی گفت: طبق اصلاحیه قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار بر این بود که صدا و سیما هزینه تمام شده را از نامزدها بگیرد که رقم بالایی می‌شد و از آنجایی که صدا و سیما دنبال نفع مالی در این زمینه نیست لذا صدا و سیما رقم را براساس تعداد نامزدهای هر حوزه انتخابیه دریافت خواهد کرد.

معاون امور استان های صدا و سیمای کشور تصریح کرد: در بعضی از حوزه‌ها مانند تهران که تعداد نامزدها به دو هزار نفر می‌رسد، مجبوریم برای حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات و شهر ری حدود چهار کانال راه‌اندازی کنیم تا همه نامزدها بتوانند از زمان مشخص شده برای بیان دیدگاه‌های خود استفاده کنند بنابراین مبلغ مورد نظر در حوزه‌های مختلف متفاوت است.

عابدینی ادامه داد: اگر براساس قانون موجود در این خصوص می‌خواستیم هزینه تمام شده را دریافت کنیم مبلغ زیادی می‌شد لذا در جلساتی که به این منظور برگزار شد قرار بود اگر نامزدی وارد مجلس شد و یا نامزدهایی که یک هزارم آرای مأخوذه را کسب کنند هزینه‌ای  پرداخت نکنند.

وی بیان داشت: از آن جایی که براساس نظر حقوقدان‌ها انجام این کار منوط به قانون گذاری جدیدی است اجرای این موضوع با مشکل مواجه شد و با انجام این کار تلاش می‌کنیم زمینه رقابت  بیشتر در انتخابات فراهم شود. 

معاون امور استان های صدا و سیمای کشور استان خراسان جنوبی را در زمره بهترین استان‌ها در مشارکت در انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: همانطور که وزارت کشور مسئولیت اجرای انتخابات را بر عهده دارد، استانداران هم در استان‌ها مسئولیت حفظ سلامت و امنیت انتخابات را بر عهده دارند.

لیلا لیموئی

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار