چند نکته درباره عملیات موشکی سپاه در اربیل و ادلب

حمله به مقر تروریست‌های سوریه در حلب با موشک‌های با برد ۱۲۰۰ کیلومتر نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در صورت اقدام علیه دشمنان خود از قابلیت هدف زنی خاصی برخوردار است.
کد خبر: ۶۴۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰ - 18January 2024

چند نکته درباره عملیات موشکی سپاه در اربیل و ادلببه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور چهار بیانیه از عملیات‌های تهاجمی موفقیت آمیز با ۲۴ موشک در اربیل عراق و ادلب سوریه علیه مواضع موساد و تروریست‌های تکفیری خبر داده است.

در رابطه با اهمیت و چرایی این اقدام چند نکته قابل ذکر است:

یک: اقدامات سپاه در راستای پاسخ به اقدامات اخیر رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن فرماندهان مقاومت از جمله شهید سردار سیدرضی موسوی و حوادث تروریستی کرمان و راسک بود.

دو: این عملیات‌ها براساس اصل اساسی بازدارندگی صورت گرفت که اسرائیل در چندوقت اخیر به دنبال آن بود که این قدرت بازدارندگی را برای خود حفظ کند.

سه: عملیات دیشب علیه مقر موساد در اربیل و کشته شدن پیشرو دیزایی، مسئولیت صادرات نفت از کردستان عراق به اسرائیل پیام مهمی دارد که در راستای استراتژی مقاومت مبنی بر قطع انرژی به این رژیم قابل تعریف است. علاوه بر این کشته شدن دیزایی به عنوان حلقه واسط اسرائیل و کردستان عراق پیام مهمی برای این رژیم و حامیان آن دارد. به نوعی می‌توان گفت کشته شدن دیزایی مکمل اقدامات محور مقاومت و به ویژه اقدامات یمنی‌ها در دریای سرخ در جهت قطع ورود کالا و انرژی به سرزمین‌های اشغالی است.

چهار: از آنجایی که اسرائیل در ترور سیدرضی موسوی از موشک‌های هدایت شونده استفاده کرد، ایران نیز در مورد هدف قراردادن مقر موساد از موشک استفاده کرد تا بدین طریق اعلام کند که هر اقدامی را با «پاسخ مناسب» خود انجام خواهد داد.

پنج: حمله به مقر تروریست‌های سوریه در حلب با موشک‌های با برد ۱۲۰۰ کیلومتر نشان داد که جمهوری اسلامی ایران در صورت اقدام علیه دشمنان خود از قابلیت هدف زنی خاصی برخوردار است و این امر نشان دهنده «قدرت موشکی ایران» است.

شش: ابعاد این حملات و پیام‌های آن برای آمریکا و رژیم صهیونیستی روشن و مبرهن است. این عملیات یک پیام مهم دارد که در صورت هرنوع اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران و منافع آن در سطح منطقه، باید دشمن آماده وقوع هر نوع پاسخی باشد.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار