معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور:

«اندیشه‌ورزی» و «مشورت» دو مؤلفه‌ پیش برنده‌ اهداف بسیج است/ ولایت‌باوری؛ نظام فکری «حاج قاسم»

سردار «معروفی» گفت: بسیج کمک کننده دولت‌هاست و کار بسیج محدود به دوره خاصی از دولت‌ها نبوده بلکه همواره مردم مبنای امور هستند و در این حوزه باید فرآیند از سوی کارگروه‌های تخصصی تعریف شود.
کد خبر: ۶۴۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۶ - 14January 2024

اندیشه‌ورزی و مشورت دو مؤلفه‌ پیش برنده‌ اهداف بسیج است/ ولایت‌باوری؛ نظام فکری «حاج قاسم»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، سردار سرتیپ پاسدار «حسین معروفی» معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور امروز (یکشنبه) در اجلاس عمومی سالیانه مجمع بسیجیان استان خراسان جنوبی، اظهار داشت: دشمن هرگز نتوانست انشقاق بین مردم این استان ایجاد کند چون همیشه در عرصه‌های مختلف حضور پررنگی داشته‌ و با هم افزایی به دنبال حل مشکلات بوده‌اند.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی با همه وجود بر مردم ایران تحمیل شده ولی امت ایستادگی دارد و با اندیشه‌ورزی به دنبال باز کردن گره‌ها است، بیان داشت: باید طبق نسخه شفابخش امام و رهبری، اقتصاد مقاومتی را پیش برد تا دشمن به اهداف خود در این عرصه نرسد.

آب و جمعیت؛ دو مسئله مهم در کشور

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور آب و جمعیت را دو مسئله مهم در کشور دانست و تصریح کرد: خراسان جنوبی هم به این مسائل مبتلا است و باید برای آن به دنبال راهکار و حل مشکل باشیم.

سردار معروفی با بیان اینکه جمعیت خاستگاه دشمن بوده و غفلت در این حوزه تبعات سنگینی برای کشور دارد، تأکید کرد: اگر این موضوع در استان‌های وسیع حل نشود قطعا مشکلات مضاعف خواهد شد و بحران آب هم باید مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن در حوزه فرهنگی، موضوع بی‌حجابی را دنبال می‌کند که محدود به برداشتن چادر یا روسری نیست بلکه می‌خواهد با شبیخون فرهنگی، جمهوری اسلامی را هدف قرار دهد، گفت: دشمن در این حوزه اقدامات نرم را انجام می‌دهد و با حاشیه‌سازی‌های مختلف به دنبال ایجاد خاستگاه است تا از مدل‌سازی حکومت اسلامی در دنیا جلوگیری کند.

حضور در انتخابات واجب است

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور به برگزاری انتخابات اشاره تبیین کرد: حضور در انتخابات واجب است لذا نخبگان و بسیجیان تلاش کنند با حضور حداکثری مردم در انتخابات و مشارکت معنادار، دشمن را یک بار دیگر به زمین بزنند.

سردار معروفی مطرح کرد: دشمن خواست با جنگ نرم، انقلاب اسلامی را شکست دهد اما به اذن الهی و هوشمندی مردم هرچه تلاش کرد به نتیجه نرسید تا شکست خورد چراکه مردم ایران شکست ناپذیر هستند و نیروهای نظامی و امنیتی هم به فرمان رهبر معظم انقلاب با تمام قوا پای کار تأمین امنیت مردم ایستاده‌اند.

وی گفت: دشمن در چند وقت اخیر با سه سناریوی عاشورا زدایی، اربعین‌زدایی و اغتشاشات به میدان آمد تا انقلاب اسلامی را برای همیشه از بین ببرد اما هوشمندی ملت ایران و تدابیر داهیانه ولایت فقیه، این سناریو‌های شوم را بی‌اثر کرد.

ولایت‌باوری؛ نظام فکری «حاج قاسم» 

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به عملیات تروریستی در کرمان، تأکید کرد: اندیشه زیبای «حاج قاسم» بود که نام او را بر سر زبان‌ها انداخت چرا که اندیشه زیبای او، عمل زیبایش را رقم زد و از آنجایی که «حاج قاسم» سیطره دشمن را از بین برد و از تشکیل اسرائیل دوم جلوگیری کرد، دست به این اقدام در مسیر پیاده‌روی مزار «حاج قاسم» زدند.

سردار معروفی نظام فکری سردار «سلیمانی» را ولایت‌باوری دانست و تبیین کرد: سردار دل‌ها ویژگی‌هایی همچون وفا، ادب و بصیرت به امام را در وجودش نهادینه کرد تا مجاهد در راه خدا شود و همچنین سیاسی باز و سیاسی کار نبود بلکه به ملت ایران وصل بود نه حزب یا گروه سیاسی لذا سردار «سلیمانی» محصول ولایت، انقلاب و ملت ایران است که باید تبدیل به مکتب شود.

وی بسیجیان را بازکنندگان گره‌های کور کشور دانست و گفت: اندیشه‌ورزی و مشورت دو مؤلفه‌ پیش برنده‌ اهداف بسیج است و در روزگار فعلی باید از تجربه گذشتگان در کنار قدرت پیش برندگی جوانان بهره بگیریم تا آینده کشور را به خوبی ترسیم کنیم.

مبنای کار در بسیج مردم و انقلاب اسلامی است

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور متذکر شد: در شرایط کنونی احصای مسائل و ارائه راهکار‌ها باید با دقت صورت گیرد و پس از ارائه راهکار‌ها باید از مسئولان مطالبه‌گری کنیم تا طرح‌های مورد نیاز کشور به موقع و به دور از مسائل شخصی و سیاسی انجام شود.

سردار معروفی بر اهمیت اولویت‌بندی در احصای مسائل و مشکلات تأکید و مطرح کرد: باید در هر استانی برنامه‌ریزی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها براساس شناخت از موضوعات بین‌المللی و کشوری انجام شود تا حرکت استان‌ها همسو با حرکت کشور و در جهت پیشبرد اهداف ایران باشد.

وی تهیه اطلس را از مهم‌ترین اقدامات هر استان دانست و افزود: اگر برای رفع مشکلات هر استانی تلاش می‌کنیم باید اطلاعات دقیقی از استان و مؤلفه‌های آن داشته باشیم که این اطلاعات با تدوین دقیق اطلس هر استان به دست می‌آید.

معاون هماهنگ‌کننده سازمان بسیج مستضعفین کشور مبنای کار در بسیج را مردم و انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بسیج کمک کننده دولت‌هاست و کار بسیج محدود به دوره خاصی از دولت‌ها نبوده بلکه همواره مردم مبنای امور هستند و در این حوزه باید فرآیند از سوی کارگروه‌های تخصصی تعریف شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار