فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان:

اردوهای راهیان پیشرفت،گامی در عرصه شناساندن ظرفیت های استان به نسل جوان

« سرگزی» گفت: اردوهای راهیان پیشرفت،گامی در عرصه شناساندن ظرفیت های استان به نسل جوان است.
کد خبر: ۶۴۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۳ - 13January 2024

اردوهای راهیان پیشرفت،گامی در عرصه شناساندن ظرفیت های استان به نسل جوانبه گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، «ابوالفضل سرگزی» فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سپاه سلمان سیستان و بلوچستان، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری دوره افرا با هدف توانمند سازی تخصصی دانشجویان، بیان کرد: این دوره ابتدا به دنبال شناخت مسائل موجود در سیستان و بلوچستان بوده و سپس با بیان روش‌های مناسب جهت ارائه راهکار برای رفع یا بهبود آن مسائل تلاش می‌کند.

وی افزود: دانش پژوهان این دوره ضمن آشنایی با مسائل حوزه فنی مهندسی، با نمونه‌های موفق این حوزه نیز آشنا شده و توانمندسازی، مهارت افزایی با رویکرد تشکیل هسته ‌های پژوهشی را در طول دوره آموزش خواهند دید.

فرمانده ناحیه بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان ادامه داد: دوره افرا در مورد حوزه‌های تخصصی هر صنعت مثل اجزای صنعت مورد نظر، رشته‌های مرتبط با آن صنعت، ارتباط بین رشته‌ها، صنایع وابسته و مدل ورود به صنعت را به صورت کلی و جزئی محتوا را منتقل می‌کند.

وی تاکید کرد: حوزه‌های تخصصی مسائل مورد نیاز سیستان و بلوچستان و مشکلات موجود صنعتی در ۲ حوزه نظری (پژوهشی) و عملی (کاربردی) بررسی شده و عناوین تمام مسائل صنعت بیان شده و مسائلی که از اهمیت بیشتری برخوردار و با توجه به نیاز استان در اولویت هستند به صورت مفصل شرح داده می‌شود.

سرگزی اظهار کرد: دوره افرا در جهت توانمند سازی دانشجویان و فارغ التحصیلان در ۱۲ حوزه تخصصی جهت آشنایی با نظام مسائل اولویت دار کشور در سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: مدل روایت دفاع مقدس را باید در اردوهای راهیان پیشرفت پیاده کنیم اما نحوه کار باید متفاوت باشد؛ به شکلی که روایت پیشرفت را به شکل استانی بیان و به مخاطب هدف برسانیم که قبل از انقلاب وضعیت این استان چگونه بوده و امروز چه وضعیتی دارد.

این مسئول ادامه داد: جهاد تبیین و امیدآفرینی در حوزه‌های پیشرفتی این استان مهم است بنابراین باید تلاش کرد دستاورهای انقلاب و نظام اسلامی بویژه در این استان به‌خوبی روایت شود اگر ما این کار را نکنیم افراد دیگری آن را باب میل خود تغییر روایت خواهند کرد.

سرگزی افزود: امسال اردوهای پیشرفت درون استانی در حوزه های نساجی ایرانشهر، راه آهن چابهار به زاهدان و سایر موارد با مشارکت بالای دانشجویان به صورت متمرکز برگزار و تاکنون حدود ۵۰۰ نفر در سطح دانشگاه ها ثبت‌نام کرده و از هفتم بهمن این اردوها برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار