حضور حداکثری، اقتدار ملی/ در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

معاون پارلمانی رئیس جمهور: عملکرد مسئولان مهم‌ترین عامل مشارکت مردم در انتخابات است/ برخی افراد خدمات درخشان جمهوری اسلامی را نمی‌بینند

حسینی گفت: بدیهی است که نارضایتی مردم از عملکرد برخی مسئولان موجب گلایه‌مندی آنها خواهد بود و بالطبع نسبت به انتخابات دلسرد می‌شوند، اما عملکرد خوب و مردم‌داری مسئولان که عمدتاً نیز چنین هستند حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای را به دنبال دارد.
کد خبر: ۶۴۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۳:۲۴ - 14January 2024

معاون پارلمانی رئیس جمهوری: عملکرد مسئولان و شرایط اقتصادی مهم ترین عامل میزان مشارکت در انتخابات است/ برخی خدمات درخشان جمهوری اسلامی را نمی بینندسید محمدحسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، با اشاره به اینکه نظارت استصوابی شورای نگهبان عامل مشارکت یا عدم مشارکت مردم در انتخابات‌ها نیست، اظهار داشت: موضوع نظارت استصوابی شورای نگهبان بحث جدیدی نیست، ما در برخی انتخابات‌ها مانند سال ۸۸ مشارکت ۸۵ درصدی را داشتیم. همچنین در موارد متعدد نیز مشارکت‌های بالای ۷۰ درصد را داشتیم.

حسینی خاطرنشان کرد: عامل اصلی در حضور یا عدم حضور مردم در انتخابات عملکرد مسئولان است. بدیهی است که نارضایتی مردم از عملکرد برخی مسئولان موجب گلایه‌مندی آنها خواهد بود و بالطبع نسبت به انتخابات دلسرد می‌شوند، اما عملکرد خوب و مردم‌داری مسئولان که عمدتاً نیز چنین هستند حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای را به دنبال دارد.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری تصریح کرد: رد صلاحیت برخی افراد که عدم پایبندی‌شان به قانون اساسی برای همه محرز است، ربطی به مشارکت یا عدم مشارکت مردم در انتخابات ندارد.

وی افزود: عمدتاً عملکردهای مسئولان و سیاه‌نمایی‌هایی که رسانه‌های ضدانقلاب دارند، عامل یأس و ناامیدی مردم است.

این مسئول گفت: متأسفانه برخی هم در داخل کشور خدمات ارزنده و پیشرفت‌های شگرف جمهوری اسلامی را نمی‌بینند و کم و کاستی‌ها را با بزرگ‌نمایی، بیش از آنچه هست جلوه می‌دهند.

حسینی با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر لزوم رعایت اصل تفکیک قوا توسط مسئولان سه قوه، گفت: انتظار از نمایندگان این است که بر وظایف ذاتی خود یعنی تقنین و نظارت متمرکز باشند و از سوی دیگر نهادها و دستگاه‌های اجرایی نیز در امورات مجلس مداخله نکنند.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار