مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد؛

۲۳۰ مسجد خراسان جنوبی میزبان معتکفان

حجت‌الاسلام «سالار‌ی‌مکی» یبا اعلام اینکه نام‌نویسی اعتکاف از امروز آغاز شده و تا ۳۰ دی‌ نیز ادامه دارد، گفت: مراسم معنوی اعتکاف از قبل سحر 13 ماه رجب آغاز می‌شود و تا بعد از غروب روز سوم ادامه دارد.
کد خبر: ۶۴۴۶۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۶ - 13January 2024

۲۳۰ مسجد خراسان جنوبی پذیرای معتکفانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام «حجت سالاری‌مکی» مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی امروز (شنبه) در نشست خبری، ماه رجب، شعبان و رمضان را ماه‌های کاشت، داشت و برداشت دانست و اظهار داشت: بسیاری از ما منتظر شب‌های قدر هستیم در حالی که دستیابی به حال خوش در این شب‌ها از ماه رجب آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه دو مأموریت‌ ویژه خداوند به انسان‌ها در ماه رجب اهل ذکر و اهل عبادت بودن است، بیان داشت: اعتکاف یعنی سفر از جسم به جان و خدا را شاکریم به برکت خون شهدا، علمای ربانی و امام راحل شرایطی فراهم شده که در جای جای شهر و روستا زمینه فراهم شده که بیش از ۲۳۰ نقطه میزبان معتکفان باشند.

حجت‌الاسلام سالاری طبق پیش‌بینی‌های اولیه تعداد شرکت‌کنندگان در مراسم اعتکاف امسال را ۱۵ هزار و ۱۰۰ نفر در استان ذکر و مطرح کرد: بیش از ۷۰ نفر از دختران «حاج قاسم» برای روایت اعتکاف در استان اعلام آمادگی کرده‌ و برای حضور خبرنگاران به منظور روایتگری مراسم اعتکاف نیز اقدامات لازم انجام و اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: «جبهه دختران حاج قاسم» از دو سال قبل در استان تشکیل شده و از مقطع متوسطه اول تا ۲۰ سال در قالب کار گروهی در شهرستان‌ها فعالیت دارند که تاکنون دختران منطقه شوسف نهبندان رتبه نخست استان را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هزینه سه روزه در اعتکاف را ۳۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: حدود ۴۰ مبلغ ویژه دانش‌آموزی از قم و مشهد و ۴۰۰ مبلغ بومی به صورت ویژه حضور و فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام سالاری با بیان اینکه برخی مساجد استان با کمک خیران این هزینه را رایگان یا کمتر تعیین کرده‌اند و همچنین برخی مساجد محدوده سنی را مدنظر قرار داده‌اند، تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر با غالب‌ جمعیت‌ جوان و در اوج فتنه و آشوب در مراسم اعتکاف استان شرکت کردند.

وی تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف از قبل سحر 13 ماه رجب آغاز می‌شود و تا بعد از غروب روز سوم ادامه دارد و فرد معتکف حتما باید قبل از اذان صبح در مسجد حضور یابد در غیر این صورت اعتکاف باطل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی همچنین از راه‌اندازی شبکه رادیو اعتکاف خبر داد و خاطرنشان کرد: این شبکه رادیویی در سه روز اعتکاف، روایتگری حال خوش معتکفین در قالب نشر خوبی‍‌ها به همت خود معتکفین و خادمان رسانه استان اتفاق خواهد افتاد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار