رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با دفاع‌پرس خبر داد؛

تشکیل کمیته‌ پیگیری سریع‌تر پرونده شهدا و جانبازان حادثه‌دیده در عملیات تروریستی کرمان

قاضی‌زاده هاشمی از تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری هر چه سریع‌تر پرونده رسیدگی به وضعیت شهدا و جانبازان حادثه تروریستی کرمان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰ - 09January 2024

تشکیل کمیته‌ای برای پیگیری سریعتر پرونده شهدا و جانبازان حادثه دیدگان عملیات تروریستی کرمان«سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به آخرین وضعیت جانبازان حادثه تروریستی کرمان اظهار داشت: برخی از مجروحان بد حال هستند و نمی‌توان با قطعیت گفت که تعداد شهدا افزایش پیدا می‌کند یا نه. چند نفر از مجروحان به تهران منتقل شدند و یکی از عزیزان که ترکش در سرش بود بلافاصله در بیمارستان عمل شد. دو پسر از یک خانواده بودند که مادر مجروح شده و یک پسر شهید شد و پسر دیگر در بیمارستان است. از بین ۷۴ نفری که در بیمارستان هستند ۱۰ نفر در شرف ترخیص هستند. ۲۰ نفر در ICU در وضعیت وخیم‌تری قرار دارند.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین به وضعیت رسیدگی به پرونده احراز شهادت و جانبازی حادثه‌دیدگان حمله تروریستی اخیر در کرمان اشاره کرد و افزود: با هماهنگ بنیاد شهید و استانداری کرمان کمیته‌ای تشکیل شد و دوستان در کرمان مستقر می‌شوند تا قبل از چهلم شهدا برای همه تشکیل پرونده شهادت و کار‌های اداری انجام شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت تشکیل پرونده جانبازان نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه جانبازان طول درمان دارند و میزان ازکارافتادگی مشخص نیست، ما خدمات را شروع می‌کنیم تا درصد دریافت کنند چرا که ممکن است طول درمان تا چند سال طول بکشد. به هر حال بنا به دستور رئیس جمهور در کنار خانواده‌‎های شهدا و مجروحان این واقعه هستیم و سعی کردیم حتی کمک‌های مختصر نیز داشته باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی همچنین در خصوص وضعیت رسیدگی به شهدا و جانبازان غیر ایرانی این حادثه نیز گفت: با توجه به محدودیت‌هایی که در ارائه خدمات وجود دارد کمیته‌ای را مسوول کردیم تا از مقامات بالادستی مجوزات قانونی را بگیریم. حدود ۱۴ تن از اتباع به شهادت رسیدند و حدود همین تعداد نیز مجروح شده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار