در کهگیلویه و بویراحمد؛

یادواره شهدای «سرآبیز» باشت برگزار شد

یادواره شهدای روستای سرآبیز با حضور مردم و مسئولان شهرستان باشت برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۳۵۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۴ - 07January 2024

یادواره شهدای «سرابیز» باشت برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، یادواره پنج شهید روستای سرآبیز در شهرستان باشت با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «امید گنجه‌ای» امام جمعه شهرستان باشت، پرسنل ناحیه مقاومت بسیج، خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و مردم در روستای سرآبیز مدرسه شهید رجایی بخش مرکزی شهرستان باشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین «امید گنجه‌ای» امام جمعه شهرستان باشت با اشاره به اینکه عزت اسلام از برکت خون شهیدان است، اظهار داشت: امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و هدف از یادواره شهدا زنده نگهداشتن یاد آن‌ها و پیمودن راه آنهاست و با این عمل می‌توان مانع تسخیر روح جوانان شد.  

حجت‌الاسلام گنجه‌ای افزود: هدف از یادواره شهدا زنده نگهداشتن یاد آن‌ها و پیمودن راه آنهاست و همانطور که بیگانگان می‌خواهند با برنامه‌های مختلف و در فضای مجازی بر روی جوانان تاثیر بگذارند ما نیز باید با برگزاری یادواره‌ها یاد شهدا را زنده نگه داریم.  

امام جمعه شهرستان باشت با اشاره به این مطلب که امروز زنده نگهداشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، ابراز داشت: برگزاری مراسم یادواره شهدا نه تنها هزینه کردن نیست بلکه سرمایه‌گذاری است؛ لذا با برگزاری این مراسم آنان را به نسل‌های جوان معرفی می‌کنیم.  

وی با بیان این مطلب که همه ما مدیون خون شهدا هستیم در خصوص چگونه برگزار شدن یادواره‌های شهدا، یادآور شد: عزت امروز اسلام از برکت خون شهیدان است لذا این مراسمات باید به گونه‌ای برگزار شوند که لایق مقام والای شهدا باشند.

حجت الاسلام گنجه‌ای با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و از رسالت‌های مهم بسیج محسوب می‌شود بیان کرد: وظیفه داریم تا از طرق مختلف ترویج دهنده فرهنگ شهادت باشیم و با عناوین مختلف با برگزاری محافل و مراسمات یادواره شهدا، ایثارگری‌های جهادگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را بیان کنیم.

وی تصریح کرد: همه ما برای ادامه راه پر افتخار شهدا وظیفه داریم و حداقل کاری که باید انجام شود برگزاری همین یادواره‌ها و زنده نگه داشتن نام و یاد شهداست.

حجت الاسلام گنجه‌ای اضافه کرد: باید راه شهدا را ادامه دهیم و معرفت، بصیرت، ولایتمداری، روحیه جهاد و تلاش در راه خدا و ایثار و از خودگذشتگی آن‌ها را در خود ایجاد کرده و به نسل بعد منتقل کنیم و خانواده شهدا در این جهت باید علمدار باشند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار