مراسم گرامیداشت زنده یاد «محمد اوجی» در قم برگزار شد

مجلس بزرگداشت مرحوم «محمد اوجی» از مبلغان دینی و فعالان انقلابی در خارج از کشور، امشب در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) قم برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۸ - 04January 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، مجلس بزرگداشت پنجمین سالگرد درگذشت مرحوم «محمد اوجی» از مبلغان دینی و فعالان انقلابی در ترکیه و آلمان امشب در مسجد حضرت فاطمه الزهرا (س) بلوار شهید کریمی قم برگزار شد.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین «محسن ربانی» از اساتید حوزه و نماینده سابق مقام معظم رهبری در آمریکای لاتین با اشاره به زندگی مرحوم «محمد اوجی» اظهار داشت: آن مرحوم عالمی فاضل و عاشق و خادم و ذاکر اهل بیت (ع) بود؛ رمز موفقیتش اخلاص، تقوی و خداشناسی بود و هر بار که از آلمان به قم می‌آمد، گروهی از جوانان را با خود می‌آورد که مسلمان و شیعه شده بودند.

وی افزود: مرحوم اوجی یک مبلّغ موفق در ترکیه و اهل سنت و شافعی مذهب بود و در مسجدی در زادگاهش شهر آلازیغ ترکیه فعالیت می‌کرد، پس از پیروزی انقلاب اسلامی با نهضت امام خمینی (ره) همراهی کرد و این همراهی موجب استبصار وی شد.

ربانی ادامه داد: بدنبال مخالفت رییس جمهور وقت ترکیه با حجاب و اعتراض مرحوم اوجی، وی به هلند تبعید شد و در دوران تبعید، مرکز اسلامی قرآن و اهل بیت (ع) را راه اندازی کرد؛ با راه اندازی این مرکز در مدت کوتاهی ۲ هزار نفر در شهر‌های مختلف آلمان شیعه شدند.

در این مراسم حجت الاسلام محمد نارویی معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم و مسئولانی از جامعه المصطفی العالمیه (ص)، شورای عالی مدیریت حوزه‌های علمیه، نمایندگانی از بیوت مراجع عظام و میهمانانی از کشور‌های آلمان، ترکیه و هلند حضور داشتند.

مرحوم محمد اوجی روز ۱۴ دی ماه سال ۱۳۹۷ دارفانی را وداع کرد و پس از تشییع باشکوه در قم، در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) به خاک سپرده شد.

مراسم گرامیداشت زنده یاد «محمد اوجی» در قم برگزار شدمراسم گرامیداشت زنده یاد «محمد اوجی» در قم برگزار شدمراسم گرامیداشت زنده یاد «محمد اوجی» در قم برگزار شد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار