معرفی کتاب؛

«دریاقلی باشیم»

کتاب «دریاقلی باشیم» اثری است که توسط «عبدالرحیم سوارنژاد» به رشته تحریر درآمده است.
کد خبر: ۶۴۲۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۴ - 04January 2024

«دریاقلی باشیم»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان خوزستان، کتاب «دریاقلی باشیم» اثری است که توسط «عبدالرحیم سوارنژاد» به رشته تحریر درآمده است.

این کتاب که توسط انتشارات «معتبر» با شمارگان هزار نسخه با همکاری ادبیات و انتشارات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان به بازار نشر عرضه شده به زندگی و حماسه «دریاقلی سورانی» می‌پردازد. کتابی که در کنگره ملی 24 هزار شهید استان خوزستان از آن رونمایی می‌شود.

در بخشی از این کتاب آمده است:

دریاقلی نشان داد که باید در لحظه‌های حساس بین سقوط و صعود یکی را انتخاب کرد و تصمیم گرفت که برای صعود مسیری سخت پیش رو خواهد بود پس سختی‌ها را تحمل لازم است از دامنه به سوی بالا و عبور با دقت تا قله پیموده می‌شود و فتح قله امکان می‌یابد و اما سقوط مولود ایستادن و رکود و بی حرکتی است و در ایستادن رستگاری نیست.

 شهید سرافراز «دریاقلی سورانی» یک اوراقچی ساده در آبادان بود که در تاریخ نهم آبان سال 1359 در جریان حمله عراق به ایران، متوجه نفوذ غافلگیرانه عراقی‌ها از مسیر رودخانه بهمنشیر شد و مسافت 9 کیلومتری را از گورستانِ اتومبیل‌های فرسوده در کوی ذوالفقاری تا نیروهای خودی با دوچرخه و پیاده پیمود و مردم و نیروهای نظامی را از حمله عراقی‌ها آگاه کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار