شهید قدس/ مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان:

شهید حاج قاسم سلیمانی‌ مردِ میدان رزم و دیپلماسی بود

سرهنگ پاسدار «‌حبیبی» با بیان اینکه مزار سردار دل‌ها امروز زیارتگاه و محل رجوع زائران از کشورهای مختلف جهان است گفت: ایشان یک انسان در تراز انقلاب اسلامی و در عین حال مرد میدان رزم و دیپلماسی بودند.
کد خبر: ۶۴۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲ - 03January 2024

شهید حاج قاسم سلیمانی‌ مردِ میدان رزم و دیپلماسی بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ پاسدار «‌حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان امروز در جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در سالن غدیر استانداری گیلان ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و امام(ره) اظهار داشت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی با بهره‌گیری از سیره حضرت زهرا(س) سبب ارتقاء شأن و منزلت بانوان جامعه ما شد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: هرچه داریم از رشادت شهدا و ایثار و صبر و بردباری خانواده معزز شهدا داریم و لذا سبک زندگی خانواده‌های معزز شهدا و سیره عملی شهدا و دستاوردهای دوران دفاع مقدس می‌تواند به عنوان یک الگوی کارآمد در عرصه‌های مختلف تاثیرگذار باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به ویژگی‌های خاص شهادت حاج قاسم عنوان کرد: ایشان دور از وطن و با دستور مستقیم رییس جمهور ملعون ایالات متحده به شهادت رسید اما در ادامه شاهد تعظیم دو ملت ایران و عراق و تمام آزادی‌خواهان جهان در پی این شهادت بودیم تا جایی‌که عکس حاج قاسم برای اولین بار در مدارس ایالات متحده مشاهده شد.

حبیبی با بیان اینکه مزار سردار دل‌ها امروز زیارتگاه و محل رجوع زائران از کشورهای مختلف جهان است افزود: ایشان یک انسان در تراز انقلاب اسلامی و در عین حال مرد میدان رزم و دیپلماسی بودند.

وی با اشاره به نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید طهرانی‌مقدم و سایر شهدا در ایجاد امنیت و افزایش قدرت دفاعی کشور تصریح کرد: امثال شهید فخزی‌زاده و شهریاری‌‌ها نیز در حوزه دانش هسته‌ای موجب ایجاد ظرفیت‌های متعدد و نقش‌آفرین بودند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان با اشاره به نقش حاج قاسم در عینی‌سازی از اسوه‌های دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: عده‌ای تصور می‌کردند که ترور این مجاهد بزرگ باعث تضعیف جبهه مقاومت خواهد شد اما شهادتش نیز همچون حیاتش با تاثیر همراه بود و امروز شاهد قوی‌تر شدن جبهه مقاومت هستیم.

حبیبی با بیان اینکه چهره جنایات رژیم صهیونیستی برای جوانان و مردمان جهان بیشتر برملا شده است عنوان کرد: شهادت حاج قاسم با افزایش اعلام انزجار از استکبار جهانی همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار