شهید قدس/ در گالری «خانه»؛

«عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» دیدنی شدند

عکس‌های کمتر دیده شده از شهید حاج قاسم سلیمانی است که از جوانی و حضور در جنگ دفاع مقدس تا لحظه شهادت و بعد تشییع در شهرها و روستاها را در بر می‌گیرد، با عنوان «دیده نشده؛ عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» در گالری «خانه» روی دیوار رفت.
کد خبر: ۶۴۲۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸ - 03January 2024

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، از آنجا که برخی از تصاویرِ مربوط به تشییع حاج قاسم سلیمانی که در حضور انبوهی از مردم عکاسی شده بود، بارها دیده شده بود خانه عکاسان ایران تصمیم گرفت تا نمایشگاهی از عکس‌های کمتر دیده شده حاج قاسم سلیمانی از دوره جنگ تحمیلی تا شهادت وی را در معرض دید عموم قرار دهد.

این نمایشگاه شامل ۴۰ عکس از آثار ۲۰ عکاس است که از دوره جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی عکاسی شده‌اند و با ابعاد ۵۰ × ۷۰ سانتی‌متر، ۱۰۰ × ۱۵۰ سانتی‌متر و ۱۰۰ × ۷۰ سانتی‌متر در گالری «خانه» به نمایش در آمده‌اند.

«عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» دیدنی شدند

در میان تصاویر به نمایش درآمده، برخی عکس‌ها از لنز دوربین عکاسان، از مهربانی سردار با کودکان، ارادت وی به رهبر معظم انقلاب، نمازی که در میدان پرهیاهو و پرآشوب جنگ با آرامش عجین شده بود و لبخندی فراموش نشدنی می‌گویند.

مهدی طاهری که یکی از عکاسان شرکت‌کننده در این نمایشگاه است درباره اثر خود اظهار کرد: برای هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی، تصویر قداست خاصی دارد بنابراین دوست دارند با گنجاندن بالاترین مفاهم و ارزشها در آثار خود، به مجاهدین و شخصیت‌هایی چون حاج قاسم سلیمانی که افق‌ها را تغییر دادند، بپردازند و به نوعی با عکاسی در ثواب جهاد شریک شوند.

«عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» دیدنی شدند

وی با بیان اینکه نور برای عکاس مفهومی مهم و ارزشمند است گفت: در عکسی که از من در این نمایشگاه روی دیوار رفته هم نوری تابیده شده که علت عمده جلوه آن است و من امیدوارم در این نمایشگاه توجه مخاطبان و بازدیدکنندگان را هم جلب کند.

این عکاس درباره نمایشگاه «عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» گفت: مهمترین ویژگی شاخص این نمایشگاه تنوع عکس‌های آن است که در بازه تاریخی متعدد و از زوایای متنوع به حاج قاسم سلیمانی پرداخته‌اند.

«عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» دیدنی شدند

نمایشگاه عکس «عکس‌های کمتر دیده شده جنگ تحمیلی تا شهادت سرباز قاسم سلیمانی» از سه‌شنبه ۱۳دی ماه‌ تا ۶ بهمن ماه در روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۹ و در روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «خانه» واقع در حوزه هنری انقلاب اسلامی، خیابان سمیه تقاطع خیابان حافظ، میزبان بازدیدکنندگان است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها