دفاع‌پرس گزارش می‌دهد؛

محاکمه عمال «رجوی» در تهران؛ مرهم یک زخم کهنه+ عکس و فیلم

دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک منافقین در تهران چند ماهی است آغاز شده و بخشی از پشت پرده اقدامات سران و روسای این گروهک در دادگاه بیان می‌شود.
کد خبر: ۶۴۰۷۵۱
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۹ - 28December 2023

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، قتل، ترور، کشتار، اقدام علیه امنیت اقتصادی و سیاسی، تفرقه افکنی و برنامه سازی علیه ایران، حمله سراسری به خاک کشور و ده‌ها اقدام ضد بشری و انسانی تنها بخشی از کارنامه منافقین در دهه‌های گذشته است. گروهکی که در ابتدای شکل گیری اهداف ظلم ستیزانه و آزادی‌‎خوانه علیه نظام شاهنشاهی پهلوی داشتند، اما رفته رفته به واسطه انحراف سران خود از مسیر اصلی خارج شدند و زمانی که متوجه همراهی نکردن مردم با خود شدند راهی قتل و ترور مردم و مقابله با جریان انقلابی مردم ایران را در پیش گرفتند. آن‌ها در مقطع حساس جنگ تحمیلی و حمله رژیم بعث عراق به مرز‌ها کشور به جای آنکه در کنار مردم و در مقابل دشمنان بایستند با همکاری صدام به مرز‌های کشور حمله کردند.
رد پای منافقین در عملیات‌های اخلال و حمله به سیستم‌های مخابراتی و ماهواره‌ای کشور در سال‌های گذشته به چشم می‌خورد و تلاش‌های آنان برای ایجاد شبکه‌های رسانه‌ای و برنامه سازی قابل توجه بوده است.

محاکمه یاران رجوی در تهران مرهم یک زخم کهنه+ عکس و فیلم

اقدامات ضد انسانی منافقین در طول ۴ دهه سرآغاز تشکیل دادگاهی در کشور شد که به اتهامات این گروهک تروریستی در دهه‌های پس از انقلاب اسلامی رسیدگی کند. تشکیل این دادگاه بعد از سال‌ها اگرچه دیر بود، اما باعث رضایت خانواده‌های شهدا و قربانیان ترور شد.

زهرا بخشایی، محمد حیاتی، نیکو خائفی اشکذری، دولت نوروزی، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، مهربان حاجی نژاد، گلناز جواهری، محمود عطائی، حجتی در مقطعی از جمله متهمانی بودند که در دادگاه سوم نام و پرونده آنان قرائت شد تا به اتهاماتشان رسیدگی شود. همچنین بخش کوتاهی از زندگینامه و اقدامات و نیز سطح ارتباطات آنان با گروهک منافقین بیان شد. این افراد بیش از سه دهه به عضویت گروهک منافقین در آمده و از سران و فعالان این گروهک‌های در شاخه‌های مختلف هستند و نقش مستقیم در پیش برد عملیات‌های تروریستی این گروهک دارند. 

تروریست‌ها در تهران

۲۳ اسفند سال ۷۸ تیم تروریستی منافقین با برنامه ریزی قبلی و کسب اجازه پنج خمپاره به مجتمع معلمان در شهرک نور شلیک کردند. در این عملیات که به بهار تهران معروف است پنج نفر مصدوم شدند، یکی از افراد زخمی نابینا شده و شهروند دیگری پای خود را از دست داده است.

محمدمهدی چیذری، جانباز حمله خمپاره‌ای منافقین به مجتمع مسکونی نور در سال ۱۳۷۸ در پی قرائت بخشی از کیفرخواست مربوط به این اقدام تروریستی، در جایگاه شهود حاضر شد و به درخواست قاضی جراحت خود را نشان داد؛ وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره آن حادثه و جراحت پرداخت.

محمد مهدی چیذری اظهار کرد: در ساعت یک و نیم بعد از ظهر روز ۲۳ اسفند سال ۱۳۷۸ پنج گلوله خمپاره به مجتمع مسکونی نور واقع در خیابان نیایش تهران شلیک شد که در آن هنگام به عنوان مهندس ناظر شهرداری در آن محل حاضر بودم و به شدت مجروح از ناحیه پای چپ مجروح شدن و پای من از بالای زانو قطع شد و اکنون ۷۵ ترکش در بدن دارم. همچنین یک دختر نیز بر اثر اصابت ترکش به چشم، کور شد و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

یک زن پشت حمله تروریستی ساختمان نور

پشت پرده حمله تروریستی به مجتمع نور تهران نیکو خائفی اشکذری فرزند محمدعلی متهم ردیف ۳۳ در دادگاه رسیدیگی به جرائم گروهک تروریستی منافقین است. او در آذرماه سال ۱۳۷۱ پس از عزیمت به آلمان به عضویت شورا در می‌آید. خائفی سال ۱۳۷۳ با حضور در پاریس، در تیم حفاظت مریم رجوی عضو شده و در سال ۱۳۷۴ به عضویتِ شورای رهبری رسید. وی سپس در عملیات‌های تروریستی- نظامی فروغ جاویدان و مروارید فعالانه شرکت کرده و مسئولیت بخش‌های مختلف در شاخه‌ی نظامی را عهده دار می‌شود.

محاکمه یاران رجوی در تهران مرهم یک زخم کهنه+ عکس و فیلم

خائفی در حمله‌ی خمپاره‌ای به مجتمع مسکونی شهرک نور تهران، قبل از اعزام اعضای تیم تروریستی، آنان را توجیه کرده و تیم حمله کننده را مورد هدایت قرار داده است.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها