در آیین رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه؛

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها: «ره‌نامه» جوانان را با بیانات رهبر انقلاب اسلامی آشنا می‌کند

حجت‌الاسلام رستمی گفت: از طریق مجموعه ۴۰ جلدی ره نامه جوانان و جامعه متفکر با سخنان رهبر معظم انقلاب ارتباط می‌گیرند.
کد خبر: ۶۴۰۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹ - 26December 2023

«ره نامه» جوانان را با بیانات رهبر انقلاب آشنا می‌کندبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «مصطفی رستمی» رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسم رونمایی از مجموعه ۴۰ جلدی «ره نامه» اظهار داشت: همواره در طول تاریخ فاصله بین اندیشمندان و متفکران موجب تاسف بوده و گریبان گیر ما است.

رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: تلخی فاصله و عدم مفاهمه بین جامعه و اندیشمندان برجسته همواره در تاریخ ثبت خواهد بود و این در حالی است که همراهی و همفکری اندیشمندان بر جامعه به وقوع انقلاب اسلامی منتهی شد و می‌توان گفت انقلاب اسلامی این فاصله را برداشت و یا حتی این گونه می‌توان بیان داشت که با از بین رفتن فاصله بین جامعه و اندیشمندان انقلاب اسلامی پیروز شد و نظام اسلامی قدرت یافت و با همین رویکرد است که توانسته است در مقاطع مختلف از امواج عبور کند و پس از هر موج و طوفانی مقتدر به حرکت خود ادامه دهد.

وی با بیان اینکه امام راحل ملت را درک کرد و پس از آن در سایه رهبری شخصیتی عالم با ویژگی‌های خاص و نادر ادامه می‌دهیم، افزود: رهبری عالمانه مقام معظم رهبری در کنار فهم درست از فرهنگ و اقتصاد قوی، باور عمیق به علم و محیط‌های علمی و علم پروری و همچنین هدایت کشتی در طوفان‌های مختلف و عبور از طوفان‌ها با صلابت در جریان بستر فکری دایمی و غیر متزلزل به دستاورد‌های ارزشمندی منتهی می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رستمی با اشاره به مجموعه ۴۰ جلدی ره نامه خاطرنشان کرد: این مجموعه پالایش و آماده کردن موضوعی افکار و آثار رهبر معظم انقلاب در قالب موضوعات مختلف و طیف‌های گوناگون برای استفاده جوانان تهیه شده است که کار مورد تقدیری است.

وی مجموعه ۴۰ جلدی ره نامه را عامل تمدن سازی و تمدن پروری عنوان کرد و گفت: احیای عمیق معنویت پس از این حرکت با تلاش و توجه رهبر معظم انقلاب بوده است که ایشان پس از امام راحل جامعه‌ای را متصور شده اند که شایستگی تمدن سازی را داشته باشد.

در ادامه، محمد اسحاقی با گرامیداشت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی گفت: در رابطه با مجموعه بیانات رهبر معظم انقلاب و نحوه مواجهه با آن سه گام منطقی وجود دارد که در مرحله اول فهم درست و شناخت منویات رهبری است، ترویج و تبیین و تبلیغ و رساندن به لسان قوم گام دوم و مرحله سوم تحقق و اجرایی شدن آن‌ها است.

معاون پژوهش و آموزش موسسه تنظیم و نشر آثار رهبری افزود: مجموعه ۴۰ جلدی ره نامه در راستای گام اول یعنی پژوهش در حوزه فهم درست و شناخت منویات رهبر معظم انقلاب تهیه و تدوین شده است.

وی ادامه داد: وظیفه اصلی و کارویژه موسسه تنظیم و نشر آثار رهبری انجام پژوهش‌های علمی در حوزه اندیشه رهبر معظم انقلاب است که اندیشه‌ای مبتنی بر علوم قرآنی برگرفته از تفکر شخصیتی که زیسته در فرهنگ قرآنی است و هدایت قرآنی و رهبری قرآنی در بیانات ایشان بارز است؛ بنابراین به دلیل مبنای قرآنی و وحیانی مجموعه ۴۰ جلدی ره نامه راه میان بری است برای کسانی که بخواهند با تعالیم قرآنی آشنا شوند.

اسحاقی با بیان اینکه معرفت شناسی، جهان بینی و هستی شناسی از مباحث علوم بنیادی محسوب می‌شود، ادامه داد: مجموعه کتاب‌های ره نامه به موضوع جهان بینی، ایمان، توحید و معادشناسی، هستی شناسی و معرفت شناسی پرداخته است و موضوعات متعدد در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی تدوین شده و در اختیار و دسترس همه قرار دارد.

وی افزود: مجموعه ۴۰ جلدی ره‌نامه منظومه فکری منسجم و هم افزا است، بنیاد قرآنی دارد و متناسب با نیاز جامعه تالیف شده است و می‌کوشیم تا در گام‌های بعدی شاهد تحقق و اجرایی شدن نتایج آن در بعد فردی، اجتماعی و سطوح ملی، منطقه‌ای و جهانی باشیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار