در همایش تجلیل و تکریم از مادران شهدای امر به معروف و نهی از منکر؛

آیت‌الله صدیقی: ضرورت افزایش قدرت فرهنگی/ عظمت بانوان ایرانی در جهان بی‌نظیر است

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، افزایش قدرت فرهنگی کشور را ضروری دانست و گفت: در ایران بانوان به‌قدری عظمت دارند که در هیچ‌کجای دنیا نمونه ندارد.
کد خبر: ۶۴۰۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۶ - 26December 2023

ضرورت افزایش قدرت فرهنگی/ عظمت بانوان ایرانی در جهان بی‌نظیر استبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نخستین «همایش تجلیل و تکریم از مادران شهدای امر به معروف و نهی از منکر کشور»، همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین سلام‌الله‌علیها و روز تکریم از مادران و همسران شهدا، با حضور آیت‌الله «کاظم صدیقی» رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر، حجت‌الاسلام والمسلیمن «محمدحسین طاهری‌آکردی» دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و جمعی از خانواده معظم شهدا صبح امروز (سه‌شنبه) در مجموعه فرهنگی کوثر برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، آیت‌الله کاظم صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهادت سردار «سید رضی موسوی» را تسلیت گفت و اظهار داشت: عزت و اقتدار امروز نظام اسلامی به‌خاطر شهدا و مادران و خانواده‌های آن‌هاست. در قرآن آمده است شما در میان امت‌ها و ادیان از همه برتر هستید؛ چراکه مسئولیت‌پذیر بوده و نسبت به نجات و اصلاح جامعه دلسوز هستید.

وی با تاکید براینکه باید قدرت فرهنگی گسترش داده شود، تصریح کرد: تبلیغات فرهنگی با بهره‌گیری از شبکه‌های و هنری باید در کشورمان گسترده‌تر شود؛ در ایران بانوان به‌قدری عظمت دارند که در هیچ‌کجای دنیا نمونه ندارد. در هیچ نقطه‌ی جهان به‌اندازه جهان اسلام اهتمام و عزت نسبت زن وجود ندارد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر تاکید کرد: تمام سخنان پیامبر(ص) از نزدک خداوند آمده است؛ ایشان در یک حدیث شریف به امت‌شان می‌فرمایند، سه پایگاه را برجسته کنید تا از همه ظلمت‌‌ها و پستی‌ها و بدبختی‌ها نجات پیدا کنید و بالا می‌روید و در معراج پر می‌کشید. پایگاه اول، پایگاه علم است. علم به حلال و حرام بر زندگی برتمام مردم واجب است بخاطر همین پیامبر(ص) یکی از این پایگاه‌ها علم دانست.

آیت الله صدیقی با تاکید براینکه تمام افراد بی‌حجاب معاند نیستند، ادامه داد: افراد بسیاری درباره حجاب جاهل هستند و معاند نیستند، بلکه نیازمند آموزش هستند. پیامبر(ص) بعد از علم، بسیج و پایگاه جهاد و شهادت‌طلبی را مطرح می‌کنند. بال سوم این مسیر مربوط به مادران شهداست؛ پیامبر (ص) این مقام را در کنار مقام شهدا قرار می‌دهند که حضرت زهرا(س) در راس این مکتب است.

حجت‌الاسلام والمسلیمن «محمدحسین طاهری‌آکردی» دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر نیز در ادامه با بیان اینکه امنیت خودمان را مدیون زندگی فاطمه‌گونه مادران شهید هستیم، گفت: طبق مفاهیم و آموزه‌های دینی همواره وظیفه داریم در زندگی از کسانی که بر گردن ما حق دارند، تشکر کنیم.

وی به شخصیت حضرت ام‌البنین (س) پرداخت و تصریح کرد: حضرت ام‌البنین (س) شخصیت ناشناخته‌ای تاریخ اسلام و شیعیان می‌باشند؛ ایشان از افراد قبیله بنی‌کلام است که الگو مادران شهدا در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس شدند.

دبیر ستاد امر به‌معروف و نهی از منکر به‌ ابعاد شخصیت حضرت ام‌البنین (س) پرداخت و گفت: در تاریخ آمده است آن‌گاه که حضرت ام‌البنین(س) قصد ورود به خانه امیرالمومنین(ع) را داشت به فرزندان حضرت گفت «فاطمیه کلانیه، کنیز فاطمه‌الزهرا (س) است.»

حجت‌الاسلام طاهری‌ آکردی شهدا را تربیت یافتگان مکتب اهل بیت علیهم‌السلام معرفی و عنوان کرد: اگر امروز در غرب تلاش می‌شود با نگاه فمنیستی زن را از دو حیثیت مادر و همسر بودن خود جدا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این نگاه که زن و خانواده را مورد هدف قرار داده است خلاف آن‌چیزی است که در مفاهیم دینی درباره خانواده و مفاهیم ارزشمند اسلامی آن داریم. اگر در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فتنه‌ها مختلف شاهد مجاهدتی بوده‌‌ام بخاطر مادرانی است که به شهادت فرزندان خود افتخار می‌کردند.

حجت‌الاسلام طاهری‌ آکردی با بیان اینکه مادران شهدا الگوهای سبک زندگی جامعه ایرانی هستند، تاکید کرد: فرهنگ ایثار و شهادت امروز دنیا را به‌زانو درآورده است؛ پشت‌بند موشک و ابزارها فرهنگ شهادت وجود دارد و همین موجب پیروزی جبهه حق شده است. امروز در سراسر کشور به‌همین بهانه از مادران شهدای امر به‌معروف تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار