در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر دانشگاه شاهد؛

قاضی‌زاده هاشمی: نگاه کشور‌های منطقه به ایران تغییر کرده است/ حرکت ما باید به سمت علوم پایه باشد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: به دلیل روحیه ایثارگری مردم ایران این کشور از فتنه‌های داخلی عبور کرده است. دشمنان ما این ملت را آزموده‌اند. کشور‌های منطقه نیز نوع نگاهشان به ایران تغییر کرده است. این کشور‌ها زمانی به دنبال دخالت در حوزه محور مقاومت بودند که امروز با شکست مواجه شدند.
کد خبر: ۶۴۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ - 26December 2023

قاضی‌زاده هاشمی: گزارش‌ها حاکی از رشد پژوهش در دانشگاه شاهد استبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی» معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم تجلیل از پژوهشگران و فن‌آوران برتر دانشگاه شاهد که به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه شاهد به مناسبت هفته پژوهش در سالن همایش‌های امام خمینی (ره) این دانشگاه برگزار شد، در این مراسم ضمن گرامی‌داشت یاد و نام شهدا و تبریک هفته پژوهش به پژوهشگران، با اشاره به جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل اظهار داشت: به دلیل روحیه ایثارگری مردم ایران این کشور از فتنه‌های داخلی عبور کرده است. دشمنان ما این ملت را آزموده‌اند. کشور‌های منطقه نیز نوع نگاهشان به ایران تغییر کرده است. این کشور‌ها زمانی به دنبال دخالت در حوزه محور مقاومت بودند که امروز با شکست مواجه شدند.

معاون رئیس جمهور عنوان‌ کرد: امروز رقابت ما با کشور‌های حاشیه خلیج فارس از جمله امارات و عربستان در حوزه علم و فناوری است. این کشور‌ها راه مقابله با ایران را حوزه علم و فناوری می‌دانند و برای همین دنبال جذب نخبگان کشور هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح‌ کرد: حرکت باید به سمت علوم پایه باشد، علمی که در زندگی مردم اثرگذار است. مقام معظم رهبری از ۲۰ سال قبل اهمیت علم و فناوری را پیش بینی کردند، اما کشور‌های منطقه امروز متوجه این موضوع شدند. زمانی ما پیشرو در زمینه علم بودیم و امروز کشور‌های منطقه این حرکت را شروع کردند. این کشور‌ها مشکلات مالی و تحریم‌ها را ندارند و برای همین باید تلاش بیشتر کنیم تا با آن‌ها رقابت کنیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به رسوایی علمی برخی از کشور‌های منطقه گفت: این کشور‌ها حتی در فوتبال نیز به دنبال جذب نیروی غیر بومی هستند. فناوری و ساخت موشک را از ژاپن وارد می‌کنند. شتاب علمی در کشور ما کمی کاهش پیدا کرده است که دلایل متفاوت از جمله زیرساخت علم و فناوری دارد. محققان جوان به پیشکسوتان خود نگاه می‌کنند و از آن‌ها الهام می‌گیرند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن تقدیر از تلاش‌ها پژوهشگران خاطرنشان کرد: امیدوار هستم که در علم نافع نیز این تاثیرات را مشاهده کنیم. باید تلاش و سرعت‌مان را بیشتر کنیم، زیرا تعداد رقبای ما بیشتر شده اند.

معاون رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه شاهد و رسیدن به جایگاه واقعی آن طبق فرمایش امام خمینی (ره) گفت: دانشگاه شاهد ظرفیت زیادی در مطالعات میان رشته‌ای دارد و باید پیوند بین دانشگاه‌ها گسترش پیدا کند تا کمکی به کشور برای استفاده از محصولات جهانی باشد.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه شاهد با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و ریاست دانشگاه شاهد تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها