عکس ماندگار/

عکس/ سه شهید در آغوش یک شهید!

شهیدان «عبدالرحمن عبادی»، «حسین کیانی انبوهی»، «علی میرزا ترابی» و «شاپور عبدی» در عکسی که از دوران دفاع مقدس به‌یادگار مانده است، در کنار یکدیگر دیده می‌شوند.
کد خبر: ۶۴۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۱ - 19March 2024

به گزارش خبرنگار ساجد دفاع‌پرس، تصاویر به‌یادگار مانده از دوران دفاع مقدس، هرکدام در یک شرایط خاصی تهیه شده‌اند و در هر کدام از آن‌ها افرادی حضور دارند که ممکن است برخی از آن‌ها بعد از گرفتن این عکس به شهادت رسیده باشند؛ لذا این عکس‌ها گنجینه‌هایی هستند که امروز رزمندگان و جاماندگان از قافله شهدا، می‌توانند روایت‌های بسیاری را از دل آن‌ها بیان کنند تا هم از تحریف دفاع مقدس در میان نسل جوان جلوگیری کرده و هم این‌که فرهنگ ایثار و شهادت را به آن‌ها منتقل کنند.

تصویری که در ادامه می‌بینید، چهار رزمنده در آن حضور دارند که همگی از استان قزوین به جبهه آمده و سه نفر از آن‌ها در عملیات «کربلای چهار» و یک‌نفر از آن‌ها در عملیات «کربلای پنج» به شهادت رسیده‌‌اند.

عکس/ سه شهید در آغوش یک شهید

از راست به چپ: شهید «عبدالرحمن عبادی» - شهید «حسین کیانی انبوهی» - شهید «علی میرزا ترابی»
و شهید «شاپور عبدی»

در این عکس، «حسین کیانی انبوهی» دستان خود را بر گردن دوستان خود یعنی «عبدالرحمن عبادی»، «علی میرزا ترابی» و «شاپور عبدی» انداخته است و بعد از گرفتن این عکس، «علی میرزا ترابی» سوم دی سال ۱۳۶۵ و «عبدالرحمن عبادی» و «شاپور عبدی» نیز فردای آن‌روز یعنی چهارم دی در ام‌الرصاص عراق به شهادت رسیدند و «حسین کیانی انبوهی» هم چند روز بعد یعنی ۲۴ دی شربت شهادت را نوشید و آسمانی شد.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار