راه تحقق حیات طیبه خدامحوری است

حجت‌الاسلام «محمودی‌زاده»، با اشاره به وجود دو حیات با نام‌های حیات طیبه و حیاتی دنیوی با گفت: آن کسی که می‌خواهد حیات طیبه داشته باشد، باید خدامحوری داشته باشد و کسی که حیات دنیوی می‌خواهد، طاغوت یا دنیامحور می‌شود.
کد خبر: ۶۳۹۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۱ - 20December 2023

راه تحقق حیات طیبه، خدامحوری استبه گزارش دفاع‌پرس از شیراز، حجت‌الاسلام والمسلمین «محمود محمودی‌زاده» مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس امروز در کارگاه تدبیر محور قرآن در زندگی، اظهار داشت: در مباحث قرآنی به تعبیر حضرت امیر(ع) هرچه بیشتر وارد مباحث شوی، متوجه عمق و ژرفای بیشتر آن می‌شوی، و هرچه انسان از این دریا استخراج شود، ذره‌ای از این اقیانوس کم نمی‌شود.

وی با بیان اینکه زیباترین تعابیر در مورد قرآن، کلمات اهل بیت(ع) است، تصریح کرد: امیرالمؤمنین در این زمینه می‌فرمایند هرچه در زندگی نیاز دارید، باید از قرآن به دست بیاورید و در این راه، قرآن را به سخن درآورید، چرا که قرآن در اختیار بشر است که نیازهای خود را از آن به دست بیاورید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با اشاره به زندگی با قرآن، ادامه داد: حفظ قرآن ارزش دارد، اما وقتی یک زندگی قرآنی شود، ارزش بالاتری دارد؛ چراکه هر حیات و زندگانی نیازمند یک محور است و با این محوریت، زندگی معنا می‌یابد.

حجت‌الاسلام «محمودی‌زاده»، با اشاره به آیه ۹۷ سوره مبارکه نحل گفت: در این آیه، محور زندگی خدایی را بیان می‌کند که نتیجه چنین حیاتی، حیات طیبه با اجزای اخروی احسن همراه است.

وی با اشاره به آیه ۲۰ سوره مبارکه شوری، گفت: این آیه نیز، به تشریح دو نوع حیات مورد بحث می‌پردازد و بیان می‌کند که خدا قول داده که اگر کسی تلاش کند که حیاتش را اصلاح کند، به او کمک می‌شود اما اگر کسی هم هدفش حیات دنیایی باشد، تمام تلاشش را بر دنیا می‌گذارد و خدا هم‌ کمکش می‌کند، اما ذره‌ای از آخرت نصیبش نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اگر‌ خدامحوری را در زندگی نداشته باشیم، هیچ برداشتی از زندگی نخواهیم داشت و اگر ‌کسی زندگی‌اش را بر محور خدا و قرآن قرار دهد، خدا به او پاداش می‌دهد، گفت: باید تلاش کنیم بر اساس معارف قرآن زندگی کنیم تا زمینه‌ساز ظهور باشیم و در رکاب امام عصر (ع) ایفای نقش کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار