یمن: حملات دریایی ما تا شکست محاصره غزه ادامه دارد

وزارت امور خارجه یمن گفت که هدف از عملیات‌های دریایی علیه کشتی‌های اسرائیلی، مسائل انسانی است تا از این طریق، محاصره تحمیلی علیه غزه، شکسته شود.
کد خبر: ۶۳۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۴ - 19December 2023

یمن: حملات دریایی ما تا شکست محاصره غزه ادامه داردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، وزارت امور خارجه یمن ضمن ارسال یادداشت‌های به همه کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی از جمله سازمان بین‌المللی دریانوردی و فدراسیون بین‌المللی کارگران حمل و نقل تأکید کرد که دریانوردی در دریا‌های سرخ و عرب، امن است.

یمن با اشاره به اینکه کشتیرانی به سمت همه مقصد‌ها به جز فلسطین اشغالی امن است، تأکید کرد: عملیات‌های نیرو‌های مسلح یمن در دریا‌های سرخ و عرب، فقط علیه کشتی‌های اسرائیلی و کشتی‌های عازم بندر‌های آن است.

ارتش یمن بعد از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون توانسته در حمایت از مردم فلسطین چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است، هدف حمله قرار دهد.

خبرگزاری سبأ به نقل از وزارت امور خارجه یمن گزارش داد، هدف از عملیات‌های دریایی یمن علیه کشتی‌های اسرائیلی، مسائل انسانی است تا از این طریق، محاصره تحمیلی غزه، شکسته شود؛ محاصره‌ای که به جلوگیری از ورود آب، غذا و دارو رسیده است.

صنعا در پایان خاطر نشان کرد، با وجود حمله به یمن از سال ۲۰۱۵، ولی این کشور همچنان به حمایت از کشتیرانی ادامه می‌دهد و بیشترین تعهد را نسبت به حفظ سلامت این مسئله از خود نشان داده است.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن هم ساعتی پیش تأکید کرد که ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی، هیچ تأثیری در عملیات‌های نیرو‌های مسلح این کشور در دریای سرخ ندارد.

عبدالسلام با بیان اینکه هدف از این ائتلاف، حمایت از رژیم صهیونیستی است، هشدار داد: هر عملیات مستقیم علیه یمن، موجب گسترش جنگ شده و به یک جنگ منطقه‌ای و بین‌المللی بدل خواهد شد که آثار فاجعه‌بار آن، غیر قابل تصور است.

عبدالسلام با اشاره به تماس‌های یمن با آمریکا از طریق عمان، خاطر نشان کرد: به آمریکایی‌ها گفتیم که عملیات‌های ما برای وارد کردن دارو و غذا به غزه است و همچنان ادامه خواهد داشت.

نیرو‌های مسلح یمن روز گذشته یک عملیات نظامی مهم علیه دو کشتی انجام دادند که با رژیم صهیونیستی در ارتباط بوده‌اند. کشتی نخست، «سوان آتلانتیک» نام دارد که حامل نفت بوده و کشتی دوم هم با نام «ام اس سی کلارا» حامل کانتینر بوده است.

صنعا در بیانیه‌ای، با اشاره به اینکه خدمه این دو کشتی هیچ توجهی به هشدار‌های نیروی دریایی یمن نداشتند، گفت: نیرو‌های مسلح بار دیگر به همه کشتی‌هایی که عازم بنادر در سراسر جهان است، اطمینان می‌دهد که هیچ آسیبی متوجه آن‌ها نخواهد بود به جز کشتی‌های عازم بندر‌های اسرائیل.»

صنعا در پایان خاطر نشان کرد: نیرو‌های مسلح همچنان اجازه نخواهند داد کشتی‌ها عازم بنادر اسرائیلی باشند و در دریای عرب و دریای سرخ تردد داشته باشند؛ مگر اینکه حامل دارو و غذا برای مردم نوار غزه باشند.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار