شهید احمد دانشی:

شما را به تقوای الهی و نظم در امور دعوت می‌کنم

شهید «احمد دانشی» در بخشی از وصیت‌نامه خود آورده است: اگر می‌خواهید راه راست را بروید؛ «اوصیکم بتقوی الله ونظم امرکم» شما را به تقوای الهی و نظم در امورتان دعوت می‌کنم. ای برادران مسئله مرگ خیلی مهم است.
کد خبر: ۶۳۸۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۰۲:۳۵ - 20December 2023

شما را به تقوا الهی و نظم در امور دعوت می‌کنم

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، «احمد دانشی» در تیر ۱۳۴۹ در شهر اصفهان متولد شد. به اتفاق خانواده به کرمان مهاجرت کرد و تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان «علوی» و «صدیق» کرمان و دوره راهنمایی را در مدرسه شهید «نامجو» به پایان رساند.

وی در حالی که ۱۶ سال بیشتر نداشت، برای رفتن به جبهه پدر و مادر را راضی کرد، اما ستاد اعزام به‌علت اینکه سن او کمتر از ۱۸ سال بود ثبت‌‌نامش نکرد. ولی احمد با دست بردن در شناسنامه و گرفتن کپی از روی آن در پایان مهر سال ۱۳۶۵ به اعزام جبهه شد و سرانجام در چهار دی ۱۳۶۵ در عملیات کربلا چهار به شهادت رسید.

بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید «دانشی»:

ای پدر و مادر کشته شدن من در میدان جنگ به معنی این نیست که شهید شده‌ام، آنگاه مرگ من فرا رسیده است و خواست خدا است که من اینجا بمیرم، برادران و خواهران من اگر می‌خواهید راه راست را بروید، همین بس که (اوصیکم بتقوی الله ونظم امرکم ) وصیت می‌کنم شما را به تقوا الهی و نظم در امورتان ای برادران مسئله مرگ خیلی مهم است.

مرگ را به شوخی نگیرید خیلی سخت است البته برای کسانی که عمرخود را صرف عبادت خدا کرده‌اند، خیلی شیرین حتی از عسل هم شیرین‌تر است، اما برای کسانی چون من واقعا سخت است، من نمی‌دانم در آن دنیا چه به سرم می‌آید.

آیا خدا از سرتقصیرات من خواهد گذشت یا نه همه می‌دانید که به سوی خدا می‌روید پس چرا نمی‌خواهید بدون شرمندگی با روی‌گشاده به استقبال مرگ بروید ای پدر ومادر، برای من زیارت اهل قبور بخوانید.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها