رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده اجا:

ارتش به دنبال تربیت «متخصص معنویت محور و با ایمان» است

سیاری، مهمان برنامه سرزمین من بود و گفت: یکی از مولفه‌های مهم برای آمادگی با تهدیدات حال و آینده، «نیروی انسانی و سرمایه انسانی» متخصص و با ایمان است که می‌تواند توان بازدارندگی کشور را بالا ببرد.
کد خبر: ۶۳۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳ - 16December 2023

ارتش به دنبال تربیتبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، رئیس ستاد و معاون هماهنگ کننده اجا، در گفتوگو با برنامه «سرزمین من» که از محل برگزاری نمایشگاه ارتش با عنوان «از نیروی انسانی به سرمایه انسانی» پخش‌ شد، اظهار داشت: «آموزش» در ارتش اساس و پایه است.

وی افزود: اساسا «آموزش» در ارتش رکن و پایه است؛ چراکه باید برای مقابله با تهدیدات آماده باشیم و یکی از مولفه‌های بسیار مهم برای آمادگی با تهدیدات حال و آینده، قطعاً «نیروی انسانی و سرمایه انسانی» است که می‌تواند توان بازدارندگی کشور را بالا ببرد.

وی ادامه داد: این فقط اجرایی نیست، بلکه این «سرمایه انسانی و نیروی انسانی» کسی است که می‌تواند تجهیزات را بسازد و بکارگیرد، و فرماندهی و مدیریت کند، و اساس کار بعنوان سرمایه انسانی، نیروی انسانی است.

امیر سیاری افزود: ما پرورش نیروی انسانی را، «تربیت و آموزش» یک رزمنده برای مقابله با تهدید‌های فعلی و آینده می‌دانیم.

رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده اجا «تربیت» را مقدم بر «آموزش» دانست و گفت: در ارتش «تربیت» مقدم بر «آموزش» است، و این "تربیت"، "تربیت نظامی" است و هرکس که می‌خواهد وارد محیط نظامی‌گری شود، باید با تربیت نظامی و زندگی نظامی آشنا شود، و مطابق با اصول و قوانین و مقررات نظامی‌گری و مطابق با ارزش‌های حاکم بر جامعه امروزمان، خدمت کردن، فرماندهی کردن، مدیریت کردن، را بیاموزد؛ یعنی همراه با آموزش، این فرایند تربیت و حرکت به سمت تعالی معنوی و بصیرتی را هم داشته باشیم، تا ان شاالله "متخصص معنویت محور و با ایمان" تربیت شود، آنگاه می‌تواند درمقابل هرگونه تهدیدی ایستادگی کند، هرگونه تجهیزاتی بسازد، و هرکجا که لازم باشد بکارگیرد؛ لذا ما هر دو مولفه "آموزش" و "تربیت" را در کنار هم داریم.

وی با تاکیدبر "توجه به فناوری‌های جدید" در آموزش ارتش گفت: "توجه به فناوری‌های جدید" از مؤلفه‌های مورد تاکید ماست؛ چراکه درپی تغییرات سریعی که در محیط و فناوری داریم، محیط ما با عدم قطعیت مواجه می‌شود و ما باید خودمان را برای آینده‌ای که با عدم قطعیت مواجه است، آماده کنیم، لذا ما این موضوع را وارد آموزش، دانشگاه‌ها و آموزشگاههایمان کرده ایم، تا نیروی انسانی مان با این عناوین جدید آشنا شوند، عناوینی، چون "فن اوری‌های نوین" و فن آوری‌های شالوده شکن" که خودشان تهدیدات در آینده را هم، متفاوت میکنند.

امیر سیاری "تاکیدبر تجربه و کار عملیاتی" را تفاوت آموزش‌های ارتش با آموزش‌های کشوری دانست و گفت: ما در ارتش، از همان ابتدا، بعداز هر مقطع تحصیلی، دانش آموخته را وارد کارعملیاتی می‌کنیم تا تجربه کند و سپس مجددا، برای فراگیری دوره‌های بعدی وارد آموزش میشود.

منبع: رادیو فرهنگ

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها