با رمز یا حسین(ع)؛بازخوانی عملیات­های دفاع مقدس

افراد باید در این برهه از زمان به تاریخ دفاع مقدس رجوع کنند

نشست فرماندهان خراسانی به منظور بازخوانی عملیات­های دفاع مقدس در مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۶۳۷۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱ - 26December 2015

افراد باید در این برهه از زمان به تاریخ دفاع مقدس رجوع کنند

به گزارش دفاع پرس از مشهد، به منظور ثبت جانفشانی مقتدرانه فرزندان خطه خراسان، نشست فرماندهان خراسانی دفاع مقدس جهت بازخوانی عملیات­های آن دوران در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس برگزار شد.

در این نشست جمعی از فرماندهان یگان­های خراسانی در دفاع مقدس، نماینده ­ای از جهاد خراسان و همچنین دو تن از نیروهای اطلاعات عملیات حضور داشتند.

آغاز اولین جلسه با رمزمبارک یا حسین(ع)

این جلسه، با رمز مبارک یا حسین(ع) به یاد روزهایی که رزمندگان با شور و ایثار عملیات­های بزرگی را در دوران دفاع مقدس اجرا کردند آغاز شد. در اولین جلسه از سلسله جلسات بازخوانی عملیات­ها به بازخوانی عملیات طریق­ القدس و نقش خراسان در این عملیات پرداخته شد.

سعی در روایت حماسه مردم

در ابتدای این جلسه سردار نجاتی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی هدف از برگزاری این نشست­ها را احصاء نقش و خاطرات رزمندگان خراسانی در دفاع مقدس و تدوین آن جهت استفاده نسل­های آینده دانست و اظهار داشت: دفاع مقدس ملت ایران یک دفاع همه جانبه و ارزشمندی بود. استکبار سعی داشت پرچم ایران اسلامی را به زمین بیفکند ولی حضور خالصانه مردم کشورمان که به ندای حسین­ گونه امام راحل لبیک گفته بودند نگذاشتند خواسته فرعونیان زمان به نتیجه برسد. امروز باید سعی کنیم این تلاشها و مظلومیت­ها روایت شود.

وی افزود: صدام آن روز به نمایندگی از صهیونیست و آمریکا به میدان آمد. همانها که جنایاتی را در سال1359 در جنوب کشور کردند امروز نیز در سوریه، عراق جنایات دیگری را طرح ­ریزی و اجرا می­ کنند.

سردار نجاتی با بیان اینکه استقامت و ایستادگی ملت ایران راه مقابله با توطئه­ های امروز استکبار است یادآور شد: ما باید مقاومت و پایداری ملت ایران را که برگ زرین تاریخ دفاع مقدس و مقتل دفاع مقدس را به رشته تحریر درآوریم تا به عنوان یک مرجع محل رجوع آیندگان به این برهه از تاریخ پر فراز و نشیب انقلاب اسلامی باشد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی تأکید کرد: نسل­های آینده این مرز و بوم باید از ایستادگی و پایداری مردم ایران درس بگیرند، و با مطالعه تاریخ آن دوران به این مطلب برسند که مردم با دست خالی در برابر استکبار ایستادند و تسلیم نشدند بلکه آنها را در برابر خود عاجز و ناتوان کردند.

فرهنگ دفاع مقدس خنثی کننده اهداف شوم دشمن

وی تصریح کرد: هر کجا دنیای استکبار با هدف براندازی این نظام مقدس وارد شده ملت همیشه در صحنه کشورمان با استفاده از فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی توطئه دشمن را خنثی و نقش برآب کرده است. خداوند نصرت دین خود را تضمین کرده است همانطور که در آیات قرآن کریم آمده است «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم.» قطعاً دشمنان نخواهند توانست نور خدا را خاموش کنند. امروز علاوه بر تثبیت انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی نیز در منطقه صورت گرفته است و آزادیخواهان مسلمان منطقه و مستضعفین جهان دفاع مقدس را به عنوان یک الگو برای تحقق خواسته­ های خود انتخاب کرده­ اند.

ضرورت به صحنه آمدن فرماندهان جنگ در خصوص احصاء تاریخ دفاع مقدس

سردار نجاتی خاطر نشان کرد: با توجه به اهمیت و جایگاه دفاع مقدس در شکل­ گیری نهضت­های آزادیخواهانه دنیا، باید تاریخ آن دوران به خوبی احصاء و تدوین شود. در این زمینه نیز باید عملکرد خراسان هم باید گردآوری شود، لازمه این امر به صحنه آمدن فرماندهان جنگ را می ­طلبد تا دست به قلم شده و تاریخ را بنویسند تا بتوانیم به این وظیفه مهم دست پیدا کنیم.

 مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش پایانی سخنانش گفت: این به عنوان یک وظیفه در ادامه آن جهاد و دفاع است. اگر این کار را با خاطر جمع انجام دهیم در هر زمان که از این دنیای فانی سفر کردیم می ­دانیم که به تکلیف خود عمل کرده ­ایم.

بعد از سخنان سردار نجاتی، سردار توکلی، جانشین اطلاعات و عملیات به تشریح عملیات طریق ­القدس پرداخت. در ادامه سردار درچه­ ای فرمانده عملیات و سردار محمود باقرزاده فرمانده گروهان ویژه پاسداران عمل کننده در عملیات طریق ­القدس، هر کدام به عملکرد یگان خود در این عملیات پرداختند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار