نماینده ولی فقیه در سپاه:

تقویت بنیه اقتصادی نظام اسلامی مصداق مجاهدت در راه خداست

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: تلاش در هر جبهه‌ای که منجر به تقویت بنیه اقتصادی نظام اسلامی و کشور شود، مصداق بارز مجاهدت در راه خداست.
کد خبر: ۶۳۷۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶ - 11December 2023

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع مدیران و مسئولین مالی و ذیحسابی سپاه با تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا (س)، اساس دین را حاکمیت نظام سیاسی اسلام برشمرد و اظهار داشت: مهم‌ترین و محوری‌ترین اصلی که اسلام دنبال می‌کند و آن را عامل هدایت مردم می‌داند، استقرار حاکمیت دینی و تحقق نظام سیاسی اسلام است که اگر این مهم تحقق یابد، جامعه دینی محقق می‌شود.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی بزرگترین تلاش انبیای الهی و ائمه معصومین (علیهم‌السلام) را استقرار حاکمیت دینی و ولایت الله عنوان و بیان کرد: در طول تاریخ هم عمده خصومت دشمنان با نظام ولایی و حاکمیت سیاسی اسلام بوده و آنان با اسلام سکولار و متحجر تقابلی ندارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه با تأکید بر اینکه حاکمیت سیاسی اسلام هم برای شکل‌گیری و هم دوام نیازمند اقتدار است، گفت: اقتدار حاکمیت سیاسی هم شرط صیانت آن برابر دشمنان است و هم برای پیشرفت یک الزام به شمار می‌رود.

وی مؤلفه‌های قدرت نظام اسلامی را هم قوت‌های بیرونی و هم قوت‌های درونی توصیف و تصریح کرد: آنچه امروز موجب پیروزی و سربلندی جبهه انقلاب اسلامی به رغم تمامی فشارها و توطئه‌های جبهه استکبار شده، قوت ایمان است.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی یکی از برجسته‌ترین و مبنایی‌ترین مصادیق قدرت را قدرت اقتصادی برشمرد و با تأکید بر اینکه این مهم در هر دو جبهه حق و باطل همواره مورد توجه قرار داشته است، افزود: راهبرد جبهه استکبار در طول تاریخ همواره بر این بوده که اعمال سلطه سیاسی و فرهنگی؛ نیازمند تسلط اقتصادی است.

وی  رعایت تقوای سازمانی و مالی ،اهتمام به اولویت‌ها و نیز توجه به مسائل فقهی اسلام در حوزه اقتصاد را از الزامات جهاد اقتصادی دانست و تصریح کرد: در شرایطی که دشمن تمرکز عمده خود را بر موضوعات اقتصادی و ضربه زدن به نظام اسلامی ما از این طریق قرار داده است، تلاش در هر جبهه‌ای که منجر به تقویت بنیه اقتصادی نظام اسلامی و کشور شود، مصداق بارز مجاهدت در راه خداست.

نماینده ولی فقیه در سپاه در پایان خاطرنشان کرد: همانگونه که انقلاب شکوهمند اسلامی ایران سبک، مدل و الگوی بی‌بدیلی را به دنیا ارائه کرد؛ در حوزه اقتصاد نیز با بهره‌گیری از منابع غنی فقهی دین مبین اسلام می‌توانیم گام برداشته و الگوسازی کنیم.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار