پیام مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در آستانه ورود پیکر شهدای گمنام به استان؛

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از شاخص‌ترین پدیده‌های فرهنگی است

سردار «جعفری» در آستانه ورود پیکر مطهر شهدای گمنام به استان سیستان و بلوچستان مصادف با ایام فاطمیه پیامی صادر کرد.
کد خبر: ۶۳۶۹۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۱ - 11December 2023

پیام مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در آستانه ورود پیکر مطهر شهدای گمنام به استان سیستان و بلوچستان مصادف با ایام فاطمیهبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، سرتیپ دوم « غلامرضا جعفری» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در آستانه ورود پیکر مطهر شهدای گمنام به استان سیستان و بلوچستان مصادف با ایام فاطمیه پیامی صادر کرد.

در این پیام آمده است:

وَلَا تَحۡسَبَنَّ ٱلَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِ أَمۡوَٰتَۢاۚ بَلۡ أَحۡيَآءٌ عِندَ رَبِّهِمۡ يُرۡزَقُونَ

‌هرگز مپندار کسانى که در راه خدا کشته شدند، مردگان‌اند، بلکه زنده هایی هستند که نزد پروردگارشان روزى داده مى‌شوند

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهم‌ترین و شاخص‌ترین پدیده‌های فرهنگی است که با توجه به اهمیت و جایگاهی که دارد اگر به درستی مورد توجه قرار گرفته و فرهنگ‌سازی درست و اصولی بر روی آن شود می‌تواند در زمینه‌های مختلف موجبات رشد و ارتقاء فرهنگ جوامع به خصوص جامعه انسانی را فراهم کند.

اما در این میان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نتایج دوران دفاع مقدس، به یادگار گذاشتن فرهنگ ایثار و شهادت برای دوران پیش از خودش است و یکی از مهمترین و اصلی‌ترین اقدامات و فعالیت‌هایی که می‌تواند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه بسط و گسترش بدهد فرهنگ‌سازی و ترویج این فرهنگ برآمده از سال‌های خون و حماسه است که اگر بتوانیم آن‌ها را به درستی و با صحیح‌ترین روش ممکن به نسل فعلی و نسل‌های آینده منتقل کنیم جامعه و انقلاب اسلامی را در برابر تهاجم فرهنگی و نفوذ فرهنگی دشمنان اسلام و انقلاب و بیگانگان بیمه کردیم.

تشییع شهدا نه تنها کاری فرعی و چنان که برخی از معاندان فریاد می‌زنند اقدامی سیاست‌ورزانه نیست بلکه مطالبه‌ای مردمی و حرکتی انقلابی از سوی اقشار و آحاد جامعه است. مردم با حضور در تشییع شهدای گمنام در واقع با آرمان‌های شهدا بیعتی دوباره می‌کنند.

اینجانب به نمایندگی از خانواده معظم شهدا با یادآوری رشادت‌های شهدای عزیز کشورمان، توفیق روزافزون ملت ایران بالاخص مردم عزیز سیستان‌وبلوچستان را در همه عرصه‌ها از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار