مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان:

گیلان میزبان ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا می‌شود

سرهنگ «حبیبی» گفت: مراسم تشییع ۴ شهید گمنام روز یکشنبه (۲۶ آذر) ساعت ۸ و سی دقیقه صبح از میدان پاسداران و سپاه ناحیه مرکزی رشت تا میدان شهدای ذهاب رشت (شهرداری) برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۳۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵ - 10December 2023

گیلان؛ میزبان ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان امروز در نشست هماهنگی برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام که در سالن جلسات شهید انصاری استانداری گیلان برگزار شد، سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) را روز شهدای گمنام دانست و اظهار داشت: به واسطه شرایط کرونایی، طی سه سال گذشته مراسم تشییع شهدای گمنام را برگزار نکردیم، اما سال گذشته شاهد تشییع و تدفین سه شهید گمنام در استان گیلان بودیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) همزمان با ۲۶ آذرماه سال جاری مراسم تدفین شهدای گمام را در گیلان داریم، تصریح کرد: طبق هدف گذاری ستادکل نیرو‌های مسلح، باید سازه‌های یادمان شهدای گمنام حداقل ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد تا خاکسپاری انجام شود.

وی با اشاره به یادمان‌های قطعی شده در استان، خاطرنشان کرد: حسینیه ارشاد بخش رحیم آباد در رودسر، پارک شهدای گمنام بخش رودبنه در لاهیجان، پارک شهید هادی زاده لولمان و بخش سنگر در رشت در حال حاضر آماده میزبانی از شهدای گمنام است.

حبیبی خواستار ایجاد هماهنگی‌های لازم جهت میزبانی شهرستان خمام از شهدای گمنام شد و افزود: آماده استقبال مردمی از پیکر‌های پاک شهدای گمنام در فرودگاه سردار جنگل رشت هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ نقطه شامل مساجد و هیئت‌های مذهبی و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و بقاع متبرکه و دستگاه‌ها و ... در شرق و غرب و مرکز استان آماده میزبانی از شهدا در قالب برگزاری مراسمات وداع هستند، خاطرنشان کرد: حضور شهدای گمنام دستاورد‌های فرهنگی و معنوی دارد.

مدیرکل حفظ آثار گیلان با اشاره به برگزاری مراسم وداع در محل تدفین شهدا همزمان با شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، تاکید کرد: مراسم تشییع ساعت ۸ و سی دقیقه صبح روز یکشنبه، ۲۶ آذرماه از میدان پاسداران و سپاه ناحیه مرکزی رشت تا میدان شهدای ذهاب رشت (شهرداری) برگزار می‌شود که با تجمع فاطمیون همراه است و اقامه نماز بر پیکر‌های این شهدا در همین مکان انجام می‌شود.

وی متذکر شد: در حال حاضر ۱۵۲ شهید گمنام در ۵۲ یادمان شهدای گیلان مدفون هستند و به ازای ورود هر یکی شهید جدید این هفته نیز یک یادمان به یادمان‌های ۵۲ گانه‌ی استان اضافه خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار