معاون تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری:

کشور‌های جهان دادگاه اختصاصی برای مسئله فلسطین برپا کنند

«غمامی» گفت: دیوان بین‌المللی کیفری تاکنون برای جنایت‌های آشکار صهیونیست‌ها اقدامی نکرده، از این رو وقت آن رسیده است که مجموعه‌ای از کشور‌های جهان یک دادگاه اختصاصی برای مسئله فلسطین برپا کنند.
کد خبر: ۶۳۶۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۳ - 09December 2023

مجموعه‌ای از کشورهای جهان یک دادگاه اختصاصی برای مساله فلسطین برپا کنندبه گزارش دفاع‌پرس از اصفهان،‌ «سیدمهدی غمامی» معاون تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری  امروز (شنبه) در نخستین همایش بین‌المللی«آینده فردا، آینده فلسطین» در تالار پیامبر اکرم (ص) دانشگاه اصفهان اظهار داشت: به دنبال ارتکاب جنایت‌های رژیم صهیونیستی در باریکه غزه تاکنون ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر شهید شده‌اند، مسئله‌ای که نمی‌توان نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

وی تصریح کرد: حتی قانون‌های مُصوب کنفوانسیون‌های بین‌المللی هم نتوانسته است از نسل کشی جاری در غزه جلوگیری کند و قوانین مرتبط با این موضوع براحتی از سوی رژیم صهیونیستی نقض می‌شود.

معاون تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری افزود: در سایه سکوت مجامع بین‌المللی و دولت های مختلف، هیچ جنایتی نیست که در منطقه رُخ نداده باشد، صحنه‌هایی که قلب بشر را به درد می‌آورد.

غمامی با بیان اینکه زمینه احقاق حقوق فلسطین از طریق مُطالبه‌گری بر مبنای دانش پدید می‌آِید، افزود: رسالت دانشگاه و دانشجو این است که دانش را برای حل مشکلات جامعه بومی، ملی و جهانی بکار بگیرد.

وی تصریح کرد: این موضوع که دانشجو یا استاد بدون هیچ اقدام یا واکنشی نسبت به این جنایت‌ها بتواند به حیات علمی خود ادامه بدهند، توجیه‌پذیر نیست.

معاون تحقیقات، آموزش و حقوق شهروندی معاونت حقوقی ریاست جمهوری با اشاره به برگزاری محاکمه نمادین صهیونیست‌ها در دانشگاه اصفهان تاکید کرد: مجموع لوایح این دادگاهِ نمادین باید ترجمه و در اختیار ۱۶ گزارشگر حقوق فلسطین قرار بگیرد تا اجرای اقدامات بین‌المللی در این زمینه تسهیل شود.

غمامی اعلام کرد: معاونت حقوقی ریاست جمهوری از طرح‌های تخصصی با موضوع دفاع از مساله فلسطین حمایت می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار