در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر سوریه؛

معاون اول رئیس جمهور: کشورهای آزاد مسببین و مباشرین جنایات در غزه را به محاکمه بکشند/ امنیت منطقه سرمایه جمعی مردم منطقه است

مخبر گفت: امنیت منطقه سرمایه جمعی مردم منطقه است و جمهوری اسلامی ایران به همراه سوریه همکاری‌های امنیتی خود را تا ریشه‌کن کردن منشأ جنگ و ناامنی در منطقه ادامه خواهند داد.
کد خبر: ۶۳۶۴۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۴ - 09December 2023

مخبر: نسل‌کشی و کشتار جمعی مردم غزه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی/ امنیت منطقه سرمایه جمعی مردم منطقه استبه گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع‌پرس، «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور امروز در نشست مطبوعاتی مشترک با «حسین عرنوس» نخست وزیر سوریه اظهار داشت: حضور برادرم مهندس عرنوس و هیأت همراه را در تهران خیر مقدم عرض می‌کنم، این سفر برای دو کشور بسیار قابل توجه است، مایلم درخصوص دستاوردهای آن صحبت کنم.

مخبر خاطرنشان کرد: بحث مفصلی درخصوص جنایات آمریکا و رژیم صهیونیستی داشتیم و هر دو طرف معتقد بودیم که این دو رژیم در حال نسل‌کشی و کشتار جمعی هستند و آمریکا و رژیم صهیونیستی به دلیل اینکه شکست سنگین و غیر قابل ترمیمی داشته‌اند می‌خواهند به هر قیمتی ولو به قیمت کشتار هزاران زن و کودک فلسطینی حماس را نابود کنند که این هدفشان تاکنون محقق نشده است.

وی افزود: در چنین شرایطی تمام کشورهای اسلامی باید وارد صحنه شوند تا این جنایات هر چه زودتر متوقف شود و مردم مظلوم غزه درد و رنج بیشتری متحمل نشوند. متأسفانه شاهدیم که سازمان‌های بین‌المللی کاملاً ساکت و منفعل هستند.

مخبر گفت: عملیات طوفان‌الاقصی توانست هم‌افزایی گروه‌های مقاومت را رقم بزند و این یکپارچگی ان‌شالله سخت‌ترین شکست را بر رژیم صهیونیستی و حامیان غربی‌اش به ویژه آمریکا متحمل خواهد کرد.

وی افزود: ارتباط با سوریه جزء راهبردهایی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور بر آن تأکید دارند کما اینکه در سفر حجت‌الاسلام رئیسی توافقات بسیار خوبی صورت گرفت که ما بر اجرای آن مصمم هستیم.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: خوشبختانه پانزدهمین کمیته همکاری‌های دو کشور بعد از وقفه‌ای کوتاه مدت برگزار شد در این اجلاس شش سند همکاری به امضا رسید که عموماً در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی بود. از جمله دستاوردهای مهم نشست امروز گسترش همکاری‌ها در حوزه حمل و نقل و گشتیرانی بود، الحمدالله سند موافق‌نامه تجارت آزاد میان دو کشور به امضا رسید که در پی آن تعرفه‌های تجاری دو کشور صفر می‌شود.

وی افزود: همچنین بر استفاده از ارزهای ملی در معاملات دو جانبه و دلارزدایی توافقات خوبی صورت گرفت، در زمینه ایجاد مناطق آزاد و تأسیس بانک و بیمه توافقاتی داشتیم. یکی از بحث‌های مهمی که صورت گرفت فعالیت شرکت‌های ایرانی در بازسازی تأسیسات نفتی، پالایشگاه‌ها، نیروگاه‌ها و کارخانه‌هایی مانند لاستیک‌سازی در سوریه است، که ان‌شالله با جدیت پیگیری خواهد شد.

مخبر خاطرنشان کرد: خوشبختانه تفاهم نامه در امورات گمرکی بین وزرای اقتصاد دو کشور صورت گرفته است که به امضا می رسد. مجددا تاکید می‌کنم که امنیت منطقه سرمایه جمعی مردم منطقه است و جمهوری اسلامی ایران به همراه سوریه همکاری های امنیتی خود را تا ریشه‌کن کردن منشأ جنگ و ناامنی در منطقه ادامه خواهند داد.

وی در پایان افزود: قطعا عملیاتی کردن 16 سندی که در سفر ریاست جمهوری اسلامی ایران به سوریه صورت گرفت و اسنادی که امروز به امضا رسیدند نتایج پر خیر و برکتی خواهد داشت.

انتهای پیام/371

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار