معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی:

دانشجویان به عنوان نخبگان علمی کشور؛ باید دستاورد‌های انقلاب را برای مردم تبیین کنند

طباطبایی گفت: جهاد دانشجویان همان جهاد علمی است که در عرصه‌های مختلف، کشور را رشد می‌دهد. دانشجویان به عنوان نخبگان علمی کشور صاحب فکر و نفوذ هستند و لازم است دستاورد‌های انقلاب را برای مردم تبیین کنند.
کد خبر: ۶۳۵۸۵۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴ - 06December 2023

دانشجویان به عنوان نخبگان علمی کشور؛ باید دستاورد‌های انقلاب را برای مردم تبیین کنندبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «سید هادی طباطبایی» معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در نشست مشترک با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های تربت حیدریه اظهار داشت: حفظ و تشدید تحریم‌ها و ایجاد اغتشاش در ایران از برنامه‌های اصلی دشمن است و لذا باید مراقبت کنیم مطالب را بدون مطالعه و تحقیق بازنشر ندهیم و هر آنچه که می‌بینیم در خصوص آن تحقیق کنیم.

طباطبایی در ادامه ضمن اشاره به آشوب‌ها و ناآرامی‌ها در سال ۱۴۰۱ گفت: دشمن بعد از اغتشاشات پائیز سال گذشته به نفوذ رسانه و شبکه‌های اجتماعی امیدوار شده و لذا توپخانه خود را به سمت انتخابات نشانه رفت؛ به همین خاطر ما هم باید با همان قدرت و همت در میدان حاضر باشیم. دانشجویان؛ نخبگان و افسران جنگ‌های فرهنگی و علمی هستند و دو انتظار از آن‌ها وجود دارد که علاوه بر حضور در میدان‌های علمی در حوزه جهاد تبیین نیز پیش‌قدم باشند.

وی در تکمیل صحبت‌های خود افزود: هدف از دانشگاه هم این است که سلاحی به دانشجو بدهد که در راه پیشرفت کشور موفق باشد، در عین حال حضور و آمادگی برای انواع توطئه‌ها در جنگ ترکیبی و شناختی لازم است و از دانشجویان انتظار می‌رود که در این جنگ علمی میدان‌دار باشند.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی همچنین یادآور شد: جهاد علمی مهمترین تکلیف دانشجویان است؛ به بیان دیگر جهاد دانشجویان همان جهاد علمی است که در عرصه‌های مختلف، کشور را رشد می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان به عنوان نخبگان علمی کشور صاحب فکر و نفوذ هستند و لازم است دستاورد‌های انقلاب را برای مردم تبیین کنند، در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی را نه با دوران پهلوی بلکه باید با دنیا مقایسه کرد و مستندات و همه آمار و ارقام مختلف موجود است. در سال ۵۷ بالغ بر ۳۰ درصد پزشکان کشور وارداتی از پاکستان و هند بودند و اکنون فقط ۸ هزار دانشجوی پزشکی در کشور تحصیل می‌کنند و از ۵۲ کشور دنیا برای سخت‌ترین عمل‌های جراحی به ایران می‌آیند. در تولید دارو بالغ بر ۹۵ درصد به خودکفایی رسیدیم و جزو سه کشور پیوند سر در دنیا و پنجمین کشور در تولید پهپاد دنیا هستیم.

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی در تکمیل صحبت خود گفت: امروز زیردریایی و کشتی‌های غول پیکر می‌سازیم و همه این موفقیت‌ها در حالی رقم خورده که در شدیدترین محاصره اقتصادی و کمرشکن قرار گرفتیم. این وضعیت و پیشرفت را همین دانشجویان رقم زده‌اند.

این مقام مسئول به موضوع مهم انتخابات و اهمیت مشارکت حداکثری اشاره کرد و افزود: همه کسانی که دل در گروه ایران و نظام اسلامی دارند باید وارد عرصه انتخابات شوند و هرکدام تک‌تک رسالت خود را در راستای افزایش میزان مشارکت به انجام برسانند و این مهم را تبیین کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار