مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان:

نمایشگاه هنر‌های تجسمی ایثار در کردستان برگزار می‌شود

«شهسواری» به برپایی نمایشگاه هنر‌های تجسمی ایثار اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه اتحادی میان هنرمندان در حوزه تخصصی ایثار و شهادت ایجاد خواهد کرد که به صورت منطقه‌ای در سراسر کشور برگزار و کردستان به عنوان یکی از این مناطق میزبان خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۵۶۰۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷ - 05December 2023

کردستان میزبان دومین نمایشگاه هنر‌های تجسمی ایثار خواهد بودبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «علیرضا شهسواری» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در راستای برپایی دومین نمایشگاه منطقه‌ای هنر‌های تجسمی ایثار اظهار داشت: این نمایشگاه یک رویداد فرهنگی منحصربه فرد است که به صورت منطقه‌ای در سراسر کشور برگزار می‌شود و استان کردستان به عنوان یکی از این مناطق میزبان خواهد بود.

وی به اهداف برگزاری این نمایشگاه اشاره کرد و افزود: تعمیق و ترویج هنر انقلابی در راستای ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، تبیین نقش محور هنر مقاومت در پیشبرد اهداف نظام و ترغیب و حمایت از آفرینشگران هنر‌های تجسمی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کردستان تصریح کرد: افرادی که دارای آثار فاخر در حوزه هنر‌های تجسمی هستند، می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند. برپایی این نمایشگاه اتحادی میان هنرمندان در حوزه تخصصی ایثار و شهادت ایجاد خواهد کرد چراکه دیده شدن آثار در عرصه ایثار و شهادت بسیار مهم و متفاوت است و باید به صورت ویژه و اختصاصی این آثار منعکس شود.

شهسواری با ذکر اینکه این نمایشگاه هنر‌های تجسمی در دو بخش دانش‌آموزی و بزرگسال برپا می‌شود، گفت: رشته‌های خوشنویسی نقاشی و عکاسی ویژه دانش‌آموزان و رشته‌های نقاشی، تذهیب، مینیاتور، نقاشی خط، خوشنویسی، عکاسی، گرافیک، کاریکاتور و مجسمه‌سازی نیز برای بزرگسالان دیده شده است.

وی درباره نحوه شرکت در نمایشگاه توضیح داد: مهلت ارسال آثار تا ۳۰ دی جاری است، ۱۵ بهمن این آثار داوری و آثار شاخص در نمایشگاه عرضه و برگزاری نمایشگاه در دهه اول اسفند دائر می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار