در گفت‌وگو با دفاع‌پرس مطرح شد؛

کارشناس مسائل بین‌الملل: افزایش سطح تنش حزب‌الله لبنان و «اسرائیل»/ حمایت نظامی آمریکا از صهیونیست‌ها جنگ غزه را پیچیده می‌کند

هانی‌زاده گفت: آینده جنگ غزه به نظر آینده خطرناکی خواهد بود و اتفاقاتی در سطح منطقه روی خواهد داد و ممکن است که یک جنگ فراگیر و گسترده کشور‌های منطقه را با خود همراه کند.
کد خبر: ۶۳۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۰ - 05December 2023

کارشناس مسائل بین‌الملل: آینده جنگ غزه، آینده خطرناکی خواهد بود/ امکان ورود حزب‌الله لبنان به جنگ با «اسرائیل»«حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس با اشاره به طولانی شدن و شدت گرفتن حملات ارتش رژیم صهیونیستی به «نوار غزه» و همچنین گسترش درگیری‌ها با حزب‌الله لبنان، اظهار داشت: درگیری‌ها در جنوب لبنان و شمال اراضی اشغالی دقیقا دو روز بعد از انجام عملیات «طوفان‌الاقصی» بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی آغاز شده است؛ اما این درگیری در حال حاضر خیلی جدی نیست و در واقع به مرحله جنگ تمام‌عیار نرسیده است.

هانی‌زاده با اشاره به آینده درگیری‌ها میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی افزود: با توجه به سیر تحولات منطقه این احتمال وجود دارد که درگیری‌‎ها میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شود و حزب‌الله لبنان ناچار به آغاز درگیری‌های مستقیم با «اسرائیل» شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: آینده جنگ غزه به نظر آینده خطرناکی خواهد بود و اتفاقاتی در سطح منطقه روی خواهد داد و ممکن است که یک جنگ فراگیر و گسترده کشور‌های منطقه را با خود همراه کند.

وی خاطرنشان کرد: همچنان که «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان هم در سخنرانی خودشان به آن اشاره کردند که این درگیری‌ها صرفا برای مشغول کردن سه لشکر از ارتش رژیم صهیونیستی است که قرار بود در جنگ غزه علیه جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین حضور داشته باشند.

هانی‌زاده اضافه کرد: در حقیقت می‌توان گفت که این درگیری‌هایی که در روز‌های اخیر شاهد آن هستیم حربه و ترفند حزب‌الله لبنان برای تقسیم نیرو‌های ارتش رژیم صهیونیستی و جلوگیری از انسجام و ادغام آن‌ها باهم است.

کارشناس مسائل بین‌الملل عنوان کرد: هم اکنون شاهد هستیم که درگیری‌های میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی به صورت و شکل پراکنده کماکان ادامه دارد و وارد یک جنگ تمام عیار نشده است، ولی به نظر می‌رسد که در آینده این نه چندان دور این شرایط تغییر خواهد کرد و درگیری‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و حزب‌الله لبنان ناچار به ورود مستقیم به میان جنگ با ارتش اسرائیل خواهد شد.

وی به اقدام یمن در توقیف دو کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی اشاره و خاطرنشان کرد: اتفاقی که در روز‌های اخیر در یمن روی داد و طی آن انصارالله یمن دو کشتی اسرائیلی را در تنگه «باب‌المندب» توقیف کرد، نشان از این دارد که ممکن است در آینده این جنگ سراسر منطقه را فرا بگیرد.

هانی‌زاده در پایان سخنان خود تصریح کرد: حضور چهار ناو جنگی آمریکا در دریای مدیترانه، خلیج فارس و دریای سرخ و همچنین کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که ممکن است جنگ غزه در آینده گسترده‌تر شود.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار