معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

راه‌اندازی مرکز نفس به عنوان نجات فرزندان توسط بسیج سازندگی

«بیدارپور» از راه‌اندازی مرکز نفس به عنوان نجات فرزندان توسط بسیج سازندگی در استان کردستان به منظور جلوگیری از سقط و ارائه مشاوره ازدواج به جوانان خبر داد.
کد خبر: ۶۳۵۳۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۶ - 04December 2023

راه‌اندازی مرکز نفس به عنوان نجات فرزندان توسط بسیج سازندگیبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، «فرزام بیدارپور» معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان امروز در جلسه قرارگاه حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که در استانداری کردستان برگزار شد با اشاره به ماده ۵۲ و ۵۵ قانون جوانی جمعیت اظهار داشت: هنوز اجرای این دستورالعمل از سوی وزارتخانه به ما ابلاغ نشده است.

وی با بیان اینکه تمامی موارد سقط قانونی ثبت و توسط بیمارستان‌ها انجام می‌شود، افزود: در سال گذشته ۱۰۸ مورد و از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۹۷ مورد سقط در بیمارستان‌های استان صورت گرفته است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان سقط عمدی را ممنوع اعلام کرد و گفت: مواردی که ضابطه‌مند نیست و جنایی و غیرقانونی است، پروانه فعالیت پزشک، ماما و داروخانه ابطال می‌شود.

وی تصریح کرد: مقرر شده دبیرخانه‌ای وظیفه تشکیل جلسات و کارگروه‌های مختلف جوانی جنعیت و جلوگیری از سقط را برعهده بگیرد و پیش‌نویس شیوه‌نامه در حال نهایی شدن است.

بیدارپور با اذعان به اینکه اقدامات صورت گرفته، پاسخ‌گوی کنترل سقط جنین نیست، اظهار کرد: ماده ۵۶ «ممنوعیت سقط جنین» به عنوان یک هشدار در مطب‌های مامایی نصب شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان از راه‌اندازی مرکز نفس به عنوان نجات فرزندان توسط بسیج سازندگی در استان به منظور جلوگیری از سقط و ارائه مشاوره ازدواج به جوانان خبر داد و یادآور شد: دو مورد گزارش تخلف از بلوک زایمان یکی از بیمارستان‌ها دریافت شده که در کمیسیون ماده ۱۱ در حال بررسی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها