مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران مطرح کرد؛

ضرورت تغییر راهبرد بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه درمان و پیشگیری ایثارگران

کهنسال گفت: در بحث درمان و پیشگیری باید راهبرد تغییر داشته باشیم، از ظرفیت دستگاه‌های همسو، نخبگان، شبکه اقشار و افراد دلسوز استفاده کنیم.
کد خبر: ۶۳۵۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۸ - 03December 2023

در بحث درمان و پیشگیری باید راهبرد تغییر داشته باشیمبه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «سعید کهنسال» مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران شب گذشته (شنبه) در نشست هم‌اندیشی، سیاست‌گذاری اورژانس اجتماعی و برنامه‌ریزی در جهت پیشگیری از موارد خاص که در مجتمع ایثار در ساری برگزار شد، با بیان اینکه هرکاری نیازمند تمهیدات است و شناسایی موضوعات پدیده محوری، زمینه ای، پیامد‌ها و استراتژی در جهت رفع مسائل می‌تواند راهکاری سازنده باشد، اظهار داشت: در هر مسئله و مشکلی مولفه‌های زیادی میتواند دخیل باشد، استفاده از شیوه‌های تخصصی و تجارب نقش مهمی در امر کاهش و جلوگیری از آسیب‌ها خواهد داشت.

وی به اهمیت کادرسازی، پیشگیری و خدمات بالینی به موقع اشاره کرد و افزود: کار شما باید بر اساس مطالبه‌گری و گفتمان باشد تا منجر به یک پاسخگویی مناسب در برابر مشکلات جامعه معزز ایثارگری شود، تا زمانی که پرسش‌گری، گفتگو و تعامل اتفاق نیفتد در حل مسئله موفق نخواهیم بود.

کهنسال تصریح کرد: در بحث درمان و پیشگیری باید راهبرد تغییر داشته باشیم، از ظرفیت دستگاه‌های همسو، نخبگان، شبکه اقشار، معتمدین معین و افراد دلسوز استفاده کنیم و جامعه ایثارگری را شناسایی کرده و نوع مشکلات این عزیزان را دسته بندی و سپس راهکار ارائه دهیم و در مواقع بحران و آسیب از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران مازندران یادآور شد: همکاران ما در بنیاد باید در صف اول حل مسئله باشند و با یک عزم و اراده جدی ورود پیدا کنند تا جامعه معزز ایثارگری این تکریم، توجه و اعتماد سازی را حس کند، اورژانس اجتماعی فقط در شرائط بحران نیست بلکه خدماتی انجام دهیم که از بروز مشکل جلوگیری کنیم.

این مسئول گفت: به منظور پیشگیری از انواع آسیب‌ها باید یک تیم تخصصی تشکیل دهیم و جامعه معزز ایثارگری را متناسب با نوع مشکل گروه بندی کنیم، در بحث اورژانس اجتماعی باید به صورت عملیاتی وارد شویم، برای تحقق این امر همه باید کمک کنند، مهمترین عامل در جهت پیشگیری اقدام سریع و به هنگام است.

در این نشست معاونین بنیاد مازندران در حوزه مددکاری، مشارکت‌های مردمی، تشکلها، سلامت و توانمندسازی اجتماعی. مددکاران و مشاوران بنیاد شهید و امورایثارگران شهرستان‌های بهشهر، ساری، قائمشهر، بابل، آمل، فریدونکنار، نوشهر و تنکابن حضور داشتند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار