به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس؛

مستند «دریادل» که روایتی از زندگی دریادار سیاری است، ساخته شد

مستند «دریادل» روایتی از زندگی امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» با همت صدا و سیمای مرکز فارس و اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان فارس تولید و رونمایی شد.
کد خبر: ۶۳۴۵۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰ - 30November 2023
رونمایی از مستند «دریادل» روایتی از زندگی دریادار سیاری در شیرازبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شیراز،مستند «دریادل» روایتی از زندگی امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» با همت صدا و سیمای مرکز فارس و اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس در استان فارس تولید و رونمایی شد.
 
این مستند به کارگردانی علی دیانتی و تهیه کنندگی علی داورپناه در ۳۰ دقیقه ساخته شد و امروز (پنجشنبه) با حضور امیر دریادار سیاری معاون هماهنگ کننده و رییس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی شد.

سرتیپ دوم پاسدار «سعید کوشکی جهرمی» مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس استان فارس در این آیین رونمایی با اشاره به ساخت مستند دریادل، گفت: این بار تلاش شد تا شهدای زنده نیز معرفی شوند و دریادار سیاری یکی از آنها است.

سردار کوشکی جهرمی افزود: این مستند با پشتیبانی‌ اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و کار فنی متخصصان صدا و سیما ی مرکز فارس انجام شده و تولید سه مستند دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی عنوان کرد: در این پروژه تولید سه مستند از فرماندهان و چهار مستند از رده‌ها در دستور کار قرار داشت که نخستین مستند فرماندهان امروز رونمایی شد، مستند ارتش فارس آماده و پخش شد، مستند سپاه فارس آماده شده و ساخت مستندهای فراجا و جهاد فارس نیز پیش بینی شده است.

سردار کوشکی با اشاره به اهمیت تولید این مستندها برای زنده نگه داشتن ارزش‌های دفاع مقدس، اعلام کرد: مستند «دریادل» علاوه بر پخش در شبکه استانی و دیگر شبکه‌های ملی، تکثیر و در اختیار دستگاهها نیز قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از راه اندازی گالری دفاع مقدس فارس خبر داد و گفت: تا کنون ۶۳ اثر با سفارش به هنرمندان این استان تولید و آماده شده و ۱۷ اثر دیگر نیز خلق خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار