در آئین الحاق ناوشکن دیلمان به نیروی دریایی ارتش مطرح شد؛

سرلشکر باقری: پیام صلح و دوستی‌مان را به همسایگان و کشورهای ساحلی دریای خزر اعلام می‌داریم/ «قدرت بازدارندگی» و «امنیت پایدار» در گرو توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اعلام مجدد پیام صلح و دوستی‌ به همسایگان و کشورهای ساحلی دریای خزر گفت: جمهوری اسلامی ایران با همسایگان و کشورهای ساحلی دریای خزر روابط دوستانه و همه‌جانبه دارد و بر این اساس توانمندی‌ نیروی دریایی ما می‌تواند برای فعالیت‌های کشورمان و همه کشورهای همسایه در دریای خزر قابل اتکا باشد.
کد خبر: ۶۳۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ - 27November 2023

سرلشکر باقری: حادثه هفت آذر نقش تعیین‌کننده‌ای در دفاع مقدس داشت/ الحاق ناوشکن دیلمان به ناوگان شمال نماد توان دریایی کشور استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در آئین الحاق ناوشکن بومی «دیلمان» به نیروی دریایی ارتش که صبح امروز (دوشنبه) در بندر انزلی برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت حضرت صدیقه طاهره، فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) و مدد جستن از ساحت قدسی ایشان و با گرامیداشت هفتم آذر «روز نیروی دریایی»، اظهار داشت: حادثه هفت آذر ۱۳۵۹ نقش تعیین‌کننده‌ای در نبردهای دفاع مقدس در خلیج فارس، تنگه هرمز و آب‌های میهن اسلامی داشت؛ به‌نحوی که بعد از این واقعه، نیروی دریایی ارتش رژیم بعث عراق دیگر نتوانست فعالیتی در خلیج فارس داشته باشد.

سرلشکر باقری در ادامه با اشاره به رونمایی ناوشکن بومی دیلمان، گفت: الحاق ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «دیلمان» در ناوگان شمال و دریای خزر نماد توان دریایی کشور است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح افزود: جمهوری اسلامی ایران با همسایگان و کشورهای ساحلی دریای خزر روابط دوستانه، همه‌جانبه و نظامی دارد؛ لذا از این تریبون و از این مراسم، پیام صلح و دوستی را مجدداً به این کشورها و نیروهای مسلح آن‌ها اعلام می‌داریم.

مطالب بیشتر:
**ناوشکن بومی «دیلمان» به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق شد 

**سرلشکر باقری: «حفظ آمادگی نیروهای مسلح» اولویت دوران صلح و جنگ است

**سرلشکر موسوی: الحاق ناوشکن «دیلمان» در ناوگان شمال نماد اقتدار ایران اسلامی است 

**امیر دریادار ایرانی: ناوشکن بومی «دیلمان» مجهز به آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی و بالاترین فناوری روز دنیا/ فرهنگ مقاومت نقش تعیین‌کننده‌ای در هندسه قدرت دارد

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه ناوشکن دیلمان و سایر توانمندی‌های نیروی دریایی ارتش در خدمت تامین امنیت ناوگان‌های تجاری است، تصریح کرد: این توانمندی‌ها می‌تواند برای تمام فعالیت‌های ملت عزیز کشورمان و همه کشورهای همسایه در دریای خزر قابل اتکا باشد. 

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح قدرت بازدارندگی و امنیت پایدار را در گرو توانمندی و آمادگی نیروهای مسلح دانست و بیان داشت: نیروی دریایی ارتش با حضور در دریای عمان، اقیانوس هند و سایر دریاها و آب‌های بین‌المللی سهم مهمی در قدرت بازدارندگی پایدار در برابر دشمنان برعهده دارد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه نیروهای مسلح کشورمان با اتکا به قدرت الهی، توانمندی ملی و بومی خود توانسته‌اند در جهت اجرای تدابیر، راهبردها و فرامین فرمانده معظم کل قوا امنیت ناوگان‌های تجاری را برای کشور رقم بزنند و بازدارندگی پایدار و امنیت قابل اتکایی را برای همه فعالیت‌های ملی فراهم آورند، گفت: این دستاورد بزرگ در سخت‌ترین شرایط اتفاق افتاده است؛ چرا که ما در اوج تحریم‌ها قرار داریم و نیروهای مسلح در تمامی این ۴۵ سال گذشته در تحریم آمریکا و همراهان مستکبر او بوده است، لذا در چنین شرایطی ساخت یک ناوشکن در لبه فناوری جهانی که تمامی بخش‌های آن را صنعتگران دانشمند ایران به انجام رسانده‌اند، شاهکاری بزرگ محسوب می‌شود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه الحاق ناوشکن دیلمان به نیروی دریایی ارتش موجب ایجاد امنیت پایدارتر در شمال کشور و افزایش همراهی و همکاری با سایر ارتش‌های منطقه می‌شود، گفت:  در کنار این تجهیزات، آنچه نقش اساسی را در دفاع از کشور در بهره‌برداری از تجهیزات و به‌کارگیری توانمندی دارد، سرمایه انسانی مؤمن، متعهد، باهوش، دانشمند و ایثارگری است که این تجهیزات را به‌کار می‌گیرد.

سرلشکر باقری انجام آموزش‌ها، مهارت‌افزایی‌ها و رزمایش‌های کاربردی و موفق را بیانگر عملکرد مناسب و راهبردی مراکز آموزشی نیروهای مسلح کشور دانست و خاطرنشان کرد: آموزش‌ها، مهارت‌افزایی‌ها، تمرین‌ها و رزمایش‌ها، باید جدی‌تر و متناسب با صحنه‌های آینده نبرد انجام پذیرد تا حداکثر مهارت را در نیروهای عزیزمان شاهد باشیم.

وی افزود: آنچه این ناوشکن را از هر سلاحی برنده‌تر و توانایی آن را افزایش می‌دهد، اعتقاد نیروها و سازندگان آن به روحیه ایثار و فداکاری است که تقویت این روحیه می‌تواند تجهیزاتی که در ظاهر آهن، گوگرد و باروت هستند را به سلاحی توانمند در دفاع از کشور تبدیل کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگر از سخنان خود به تحولات غزه اشاره و پیروزی ارزشمند ملت فلسطین را تبریک گفت و افزود: ملت مظلوم فلسطین که از ظلم و جنایت صهیونیست‌ها طی سالیان گذشته به ستوه آمده بودند؛ تصمیم گرفتند عملیات موفقی را در ۱۵ مهر با آن عظمت، غافلگیری و بدون عیب و نقص انجام دهند.

سرلشکر باقری با بیان اینکه رژیم صهیونیستی مدعی بود که جنگ را بدون نابودی حماس پایان نمی‌دهد، گفت: رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود بدون آزاد کردن تمام اسرایشان حاضر به پذیرش آتش‌بس نخواهند بود اما به خاطر فشار عملیاتی حماس و سایر رزمندگان فلسطینی مجبور به پذیرش این آتش‌بس شد؛ این در حالی است که توانمندی‌های مقاومت فلسطینی تقریباً دست نخورده باقی مانده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ادامه عنوان کرد: هرچند طی این جنگ فشار بی‌امانی به مردم بی‌گناه غزه وارد شده، اما صهیونیست‌ها حتی یک مورد را نتوانستند نشان بدهند که این مردم ستمدیده لب به گلایه باز بکنند که ما از حماس و مقاومت به دلایلی که موجبات این شرایط و شهادت‌ها را فراهم کرده‌اند، ناراحتیم.

سرلشکر باقری افزود: مردم قهرمان غزه همواره در همه فشارها زیر بمباران‌ها و امروز در آزادسازی اسرا پرچم فلسطین و پرچم مقاومت را بر دوش می‌گذارند و شعار تداوم مبارزه تا آزادی کامل قدس اشغالی را می‌دهند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: وعده خداوند حق است و جبهه حق قطعاً پیروز خواهد شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار