معاون حمل و نقل راه و شهرسازی خبر داد؛

اصلاح ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیر در سال جاری/ پایان نقاط حادثه خیز تا نیمه اول ۱۴۰۳

افندی‌زاده گفت: ۸۷۸ نقطه پر تصادف و حادثه خیز شناسایی شده که برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اصلاح می شود البته از این میزان ۴۰۰ نقطه در سال جاری اصلاح شد
کد خبر: ۶۳۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶ - 26November 2023

اصلاح ۴۰۰ نقطه حادثه‌خیر در سال جاری/ پایان نقاط حادثه خیز تا نیمه اول ۱۴۰۳به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل راه و شهرسازی صبح امروز (یکشنبه) در هفتادو هشتمین کمیته هماهنگی طرح‌های ترافیکی زمستان با اشاره به افزایش شمار تلفات جاده‌ای اظهار داشت: متاسفانه سال گذشته شاهد افزایش تصادفات و تلفات جاده‌ای بودیم که باید کاهش یابد و این تکلیف همه نهادها است.

افندی‌زاده ادامه داد: امسال با همراهی معاون اول رئیس جمهور دستورات خوبی صادر شد که امیدواریم در کاهش تصادفات اثرگذار باشد و این دستورات می تواند تا اندازه‌ای بازدارنده باشد.

معاون حمل و نقل راه و شهرسازی گفت: ۸۷۸ نقطه پر تصادف و حادثه خیز شناسایی شده که برای سال ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ اصلاح می شود البته از این میزان ۴۰۰ نقطه در سال جاری اصلاح شد.

وی گفت: برای رفع این نقاط به استانهای کشور اجازه داده شد از محل مولد سازی این‌ نقاط تا پایان ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ به طور کامل اصلاح شود.

معاون حمل و نقل راه و شهرسازی همچنین با بیان اینکه ۲۳ درصد تصادفات جاده ای در زمستان است، افزود: عوامل مختلفی در این موضوع نقش دارند که در حوزه جاده ما تکلیف خود می‌دانیم که اصلاحات لازم را انجام دهیم، اما موضوع ایمنی و مقاومت وسیله نقلیه همچنان عامل اصلی هستند که می تواند میزان تلفات را به طور محسوس کاهش بدهد.

افندی زاده از خودروسازان خواست که هرچه بیشتر در ارتقای ایمنی خودروها قدم بردارند و تاکید کرد: اینکه بخشی از تلفات ما درون خودرو ها است نشان دهنده لزوم افزایش کیفیت ایمنی خودروها است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار