یادداشت/ حامد افروغ

عاقبت مشترک توهمات «نیل تا فرات» و «فتح ۷ روزه تهران»

رویای متوهمانه «نیل تا فرات» از جنس همان رویای متوهمانه «فتح ۷ روزه تهران» است که هر دو با کمک قدرت‌های شیطانی نضج یافتند و هر دو نیز، چون آتشی بر دامان همان قدرت‌ها افتاده و طومار آن‌ها را به هم خواهد پیچید.
کد خبر: ۶۳۳۱۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۵:۴۰ - 25November 2023

عاقبت مشترک توهم «نیل تا فرات» با توهم «فتح ۷ روزه تهران»گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس - حامد افروغ؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی و نوپا بودن حکومت جدید کشور، صدام با طمع به خاک ایران فرصت را مناسب یافت تا رویای متوهمانه خود مبنی بر ضمیمه کردن بخش‌هایی از خاک ایران را قابل دستیابی ببیند. آن روز قدرت‌های روز دنیا خام‌اندیشانه صدام را در قد و قامت یک مهاجم برای زمین زدن ایرانیان و در پی آن انقلاب اسلامی یافتند و با تجهیز و پشتیبانی‌های سیاسی و مالی از وی در صدد کمک به توهمات وی برآمدند، اما آنچه که در محاسبات قدرت‌ها جایی نداشت، نیروی مقاومت بود.

ایران اسلامی اگرچه در آغاز جنگ دست‌هایش خالی بود، اما اراده و غیرت ملت ایران وقتی با رهبری الهی و مصمم امام خمینی (ره) همراه شد، توانست همه توهمات غرب و ثدام را باطل کرده و درس عبرتی فراموش نشدنی به هر دویشان بدهد به طوری‌که پس از دفاع مقدس، هر بار که نقشه حمله غرب به ایران کشیده شد، مرور مقاومت ایران در جنگ تحمیلی، آنان را در پیاده‌سازی حمله‌شان سست کرد.

رژیم غاصب صهیونیستی نیز با تطمیع سیاسیون و پشتیبانی قدرت‌های روز ۷۰ سال پیش توانست مانند یک انگل در فلسطین رسوخ کرده و با کمک غرب و به زور اسلحه کم‌کم همچون سرطان همه فلسطین را در برگیرد و باعث آوارگی ملت آن سامان شود، اما آنچه که در محاسبات صهیونیست‌ها و غرب لحاظ نشد، مقاومت ملت فلسطین و اراده آن‌ها برای بازپس‌گیری سرزمین‌شان بود؛ اراده‌ای که اگرچه به وسیله خیانت‌ها و کم‌کاری‌های جهان عرب و اسلام در حضیض بود، اما با ظهور انقلاب اسلامی و حمایت از مقاومت، هر بار، چون طفلی که رشد و نمو می‌یابد، بزرگ‌تر شد و امروز فرزندی رشید از انقلاب اسلامی شده که طوفان‌الاقصی را، چون پتکی بر سر اشغالگران می‌کوبد.

پذیرش آتش بس از سوی رژیم غاصب نیز موید همین ضعف روزافزون آن در برابر مقاومت است که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به توافق با فلسطینیان برای پس دادن کل زمین‌های اشغال‌شده تبدیل شود، توافقی که پایانی بر حیات شوم رژیمی است که برای زندگی سرکوب‌گرانه‌اش از هیچ حنایتی دریغ نکرده است.

رویای متوهمانه «نیل تا فرات» از جنس همان رویای متوهمانه «فتح ۷ روزه تهران» است که هر دو با کمک قدرت‌های شیطانی نضج یافتند و هر دو نیز، چون آتشی بر دامان همان قدرت‌ها افتاده و طومار آن‌ها را به هم خواهد پیچید. این سرنوشت محتوم همه کسانی است که برخلاف اراده الهی، زمین را جولانگاه تاخت و تاز خود و اعمال جنایت علیه مخلوقات قرار داده‌اند تا هم در دنیا تنبیه شده و هم در آخرت کیفر ببینند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها