امام جمعه سمنان:

تاب‌آوری و مقاومت مردم غزه موجب پذیرش شرایط حماس درخصوص آتش‌بس شد

حجت‌الاسلام «مطیعی» گفت: درس بزرگ از غزه مقاومت و تاب‌آوری ترکیبی است. کسانی که وحدت در میدان داشته باشند، هیچ فناوری مدرن و یا سلاح‌های پیشرفته‌ای نمی‌تواند جلودارشان باشد.
کد خبر: ۶۳۳۰۳۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴ - 24November 2023

به گزارش  خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین «مرتضی مطیعی» امام جمعه سمنان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلای امیرالمؤمنین (ع) این شهر اظهار داشت: آنچه باعث پذیرش شرایط حماس شد، تاب‌آوری و مقاومت غزه و فلسطین است. این مقاومت ترکیبی بود؛ یعنی در مقابل موشکباران زمینی و هوایی، در کمبود دارو، داغ از دست دادن عزیزان، در مقابل آوارگی و گرسنگی ایستادند و فقط عده کمی از غزه خارج شدند.

وی با بیان اینکه درس بزرگ از غزه مقاومت و تاب‌آوری ترکیبی است، گفت: کسانی که وحدت در میدان داشته باشد، هیچ فناوری مدرن و یا سلاح‌های پیشرفته‌ای نمی تواند جلودارشان باشد و امید به تجدید قوای مردم غزه در این شرایط داریم.

امام جمعه سمنان با تاکید بر اینکه حزب الله و اهل مقاومت در کشورهای مختلف اسلامی و فلسطینیان را باید بسیجی دانست؛ زیرا در مسیر اسلام حرکت می‌کنند، افزود: صهیونیست ها مجبور شدند با شرایطی که حماس و مجاهدان فلسطینی تعیین کردند، برای آتش‌بس موافقت کنند. صهیونیست‌ها در این مدت جنایات زیادی کردند و سرانجام با وساطت دیگران آتش‌بس مقاومت را پذیرفتند.

وی تاکید کرد: باید تاسف خورد برای برخی کشورها که با صهیونیست‌ها در ارتباط هستند؛ درحالی‌که بنا به گزارش‌های نهادهای بین المللی شش هزار کودک در این جنایات شهید شدند و هزار و ۲۰۰ کودک نیز در زیر آوارها ناپدید هستند.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به اینکه با وجود این میزان از جنایات صهیونیست‌ها، از کشورهای عربی و مسلمان چیزی در دفاع از غزه ندیدیم، ابراز کرد: قطعنامه های سازمان‌های بین المللی هم فقط در حد اعلام تأسف و محکومیت حملات بود.

وی در ادامه با اشاره به هفته بسیج، یادآور شد: از همه دست‌اندرکاران ارکان بسیج در این شجره طیبه قدردانی می کنم که در بخش‌های مختلف مفیدِ فایده هستند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به آیه ۵۴ سوره مائده از قرآن کریم که به بهترین شکل ویژگی‌های بسیجیان را برشمرده است، بیان کرد: خداوند فرموده است اگر کسانی از دین‌داری برگردند، خدا بی نیاز است، ولی خداوند به جای آنان گروهی را می آورد با ویژگی هایی شامل اینکه خدا را دوست دارند و خدا آنها را دوست دارد، این ویژگی در بسیجیان دفاع مقدس و مدافعان حرم به خوبی نمایان است.

حجت‌الاسلام مطیعی ادامه داد: ویژگی دیگر بسیجیان فروتنی در برابر مومنان است. دوره کرونا و اجرای طرح شهید سلیمانی و پرستاری از بیماران، کمک به سیل‌زدگان از نمونه کارهای بسیجیان است.

وی دشمن‌شناسی را از دیگر ویژگی‌های بارز بسیجیان عنوان و اضافه کرد: بسیجی در برابر دشمن سرسخت و نفوذناپذیر است و همواره در جهاد سخت و نرم و امروز در جهاد تبیین حضور فعال دارد. بسیجیان هر کجا ببیینند در نظام اسلامی کاری بر زمین مانده وارد میدان می شوند، امام راحل و مقام معظم رهبری به بسیجیان افتخار کرده اند و بسیجیان باید به این خاطر به خود ببالند. بسیجیان با اعتقاد به آرمان‌ها، از ملامت سرزنشگران هراسی ندارند.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه بسیج منحصر در ایران اسلامی نیست، تاکید کرد: از زمان فرمان تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) و با تفکر ایجاد حکومت اسلامی، اساس اندیشه بسیج با ایجاد هسته های مقاومت برای ایستادگی در مقابل شرق و غرب شکل گرفت.

حجت‌الاسلام مطیعی با اشاره به هفتم آذر روز فناوری ایران‌ساخت، گفت: چندین سال رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید و مصرف داخلی تاکید دارند، این مساله زمینه‌سازی‌هایی نیاز دارد که افزایش تولید و بهبود کیفیت، تولید ارزان و رقابت‌پذیر، توجه به سلایق و مزیت‌های روز، و بازاریابی در بیرون کشور برای صادرات از جمله آن است.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر، مدیریت جدی در واردات نیز ضرورت دارد. جلوگیری از قاچاق کالا به کشور و سرمایه‌گذاری فعالان اقتصادی دارای اهمیت ویژه است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه گفت که هفته آینده فاطمیه اول است و مجالس معرفت‌شناسی آغاز می شود که باید مکتب فاطمی در آنها ترویج شود؛ یعنی رویکردی که سعادت دنیا و آخرت را هدف قرار دهد.

به گفته امام جمعه سمنان، انسان‌سازی، خانواده‌سازی، جامعه‌سازی در مکتب فاطمی وجود دارد و باید به درستی شناخته و بازگو شود که در این مسیر به خواب، مسایل خالی از محتوا و مسائل سطحی بسنده نشود باید به مکتب فاطمی پرداخته شود.

پس از اقامه نماز جمعه، رزمایش اقتدار بسیجیان شهرستان سمنان با حضور گردان‌های رزم سپاه ناحیه سمنان به مناسبت هفته بسیج در ضلع شمالی مصلا برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها