خواهر سه شهید دوران دفاع مقدس:

نقش مادران، همسران و خواهران شهدا کمتر از نقش شهیدان نیست

«تاجیک» گفت: نقش زنان به ویژه مادران، همسران، دختران و خواهران شهدا در تاریخ جنگ تحمیلی و دوران ایثار و فداکاری مردم ایران کمتر از نقش شهیدان نباشد.
کد خبر: ۶۳۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۴ - 21November 2023

نقش مادران، همسران و خواهران شهدا کمتر از نقش شهیدان نیست

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، «معصومه تاجیک» خواهر شهیدان حسین، علی اکبر و داوود تاجیک امروز (سه شنبه) در همایش پیام آوران عاشورا که به مناسبت میلاد حضرت زینب کبری (س) و به همت اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین، کانون خواهران شهدای قزوین و بسیج پیشکسوتان واحد زنان استان قزوین، در حسینیه شهید مطهری سپاه ناحیه امام حسن (ع) قزوین برگزار شد، اظهار داشت: مادران شهدا با معامله با خداوند تمام هستی و وجود خود را در راه خدا و اسلام هدیه داد و در موقع به خاک سپاری فرزند خود، یک تکه از قلب و روح خود را نیز به همراه فرزندش خاک می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به نقش زنان در دوران دفاع مقدس، گفت: بسیاری از بانوان به عنوان رزمنده و پشتیبانی جنگ در دفاع مقدس حضور داشتند و بیش از شش هزار نفر از آنان به شهادت رسیدند، اما هر شهیدی که پا به میدان نهاد چشمان زنانی او را بدرقه کرد و مدت مدیدی چشم به راه او بود و بسیاری از آنان سال‌ها چشم به راه مفقود‌الاثرشان بوده‌اند و همچنان هستند.

تاجیک با اشاره به صبوری حضرت زینب کبری (س) افزود: حضرت زینب (س) هرگز در برابر سختی‌ها و دشمنان به اسلام تسلیم نشد و با استواری زیبنده‌ای، رسالت خویش را که نشر و تبیین شهدای کربلا بود، در میان توفان حوادث به انجام رساند و با مجاهدت و قیام شجاعانه خویش در برابر زورگویان هم‌چنین فریب‌خوردگان زمان، آن چنان از قیام امام حسین (ع) دفاع کرد که ‏تا قیام رستاخیز، نام ایشان همواره زنده و جاودانه است.

وی تصریح کرد: خواهران شهدای دفاع مقدس، مدافعین حرم و امنیت بایستی با الگو قرار دادن سیره حضرت زینب کبری (س) در دفاع از آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی مضایقه نکنند.

خواهر شهیدان تاجیک خاطرنشان کرد: مادران و خواهران باید رسالت ذاتی خود که همان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است را با عزت نفس به گوش جهانیان برسانند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار