رئیس سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی:

صدای مظلومیت مردم غزه بلندتر از هیاهوی رژیم صهیونیستی است

امینی گفت: اسرائیل با ارتش قوی و تجهیزات فراوان با حمایت‌های گسترده دولت‌های غربی جز کشتار کور و حملاتی که فاقد ارزش نظامی است، دستاورد دیگری نداشته و امروز صدای مظلومیت مردم غزه حتی در پاریس، لندن، واشنگتن و نیویورک بسیار بلندتر از و قوی‌تر از صدای رژیم صهیونیستی است.
کد خبر: ۶۳۲۱۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹ - 21November 2023

صدای مظلومیت مردم غزه بلندتر از هیاهوی رژیم صهیونیستی استبه گزارش دفاع‌پرس از مشهد، «حسین امینی» رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی، در آیین رونمایی از نقاشی «کودکان مظلوم غزه»، که به مناسبت روز جهانی کودک با حضور خالق اثر «فاطمه الهی خراسانی»، «سیدامیر شوشتری» مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از جهادگران این سازمان، روز گذشته به همت مرکز فعالیت‌های قرآنی جهاددانشگاهی خراسان رضوی در سالن شهید آشتیانی برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: ما وظیفه داریم در برابر فریادهای دادخواهی مظلومان در هر نقطه از جهان، احساس مسئولیت کنیم و به هر نحوی که می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم. آنچه که امروز در غزه می‌گذرد، از این زاویه یک میدان آزمایش برای جامعه مسلمانان و فراتر از آن جامعه انسانی است. اینکه آیا نسبت به این حجم از جنایات و کشتار مردم بی‌دفاع اعم از زن و مرد، پیر و جوان، به‌ویژه کودکان مظلوم، واکنش مطابق این حدیث و روایت انجام می‌دهیم یا خیر؟

وی تصریح کرد: در واقع غزه صحنه آزمایش همه انسان‌های باوجدان است و قطعاً هیچ انسان آزاده‌ای نمی‌تواند در برابر این حجم از جرم و جنایات سکوت کند. این برنامه هم در واقع ادای دینی است هرچند کوچک در روز جهانی کودک به کودکان مظلوم فلسطینی، که این روزها در برابر چشم همه جهانیان در حال قربانی‌شدن هستند.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی افزود: هرچند عملیات طوفان‌الاقصی یک عملیات تهاجمی و به تعبیر نظامی آفندی بود، ولی در واقع پاسخی است به سال‌ها جرم و جنایت و کشتار مردم مظلوم فلسطین و ساکنان محاصره شده غزه و تحقیرها و توهین‌ها به مقدسات مسلمانان، به ویژه در مسجد الاقصی، همچنین محاصره و محدودیت‌های فراوانی که مردم غزه را از حداقل حقوق انسانی خود محروم کرده است.

امینی گفت: محمد مصری یا محمد ضیف، یکی از فرماندهان بلندپایه حماس گفته است: «زنان معتکف در مسجدالاقصی را مورد حمله قرار دادند و حرمت این مسجد را زیر پا گذاشتند و به معراج‌گاه پیامبر اسلام (ص) هتاکی کردند». در واقع این سخنان نشان می‌‎دهد که طوفان‌الاقصی یک عملیات عملیاتی واکنشی در برابر جنایات اسرائیل بود. 

 این مسئول بیان داشت: اسرائیل با ارتش قوی و تجهیزات فراوان با حمایت‌های گسترده دولت‌های غربی جز کشتار کور و حملاتی که فاقد ارزش نظامی است، دستاورد دیگری نداشته و امروز صدای مظلومیت مردم غزه حتی در پاریس، لندن، واشنگتن و نیویورک بسیار بلندتر از و قوی‌تر از صدای رژیم صهیونیستی است.

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی یادآور شد: این موضوع در واقع بیانگر آیه ۲۴۹ سوره «بقره» است که خداوند می‌فرماید: «... كَمْ مِنْ فِئَةٍ قَلِيلَةٍ غَلَبَتْ فِئَةً كَثِيرَةً بِإِذْنِ اللَّهِ وَاللَّهُ مَعَ الصَّابِرِينَ؛ چه بسیار شده که گروهی اندک به یاری خدا بر سپاهی بسیار غالب آمده و خدا با صابران است».

رئیس جهاددانشگاهی خراسان رضوی با اشاره به این که این حرکت جهاددانشگاهی نوعی حمایت از هنرمندان جوان، متعهد و دغدغه‌مند است که در مسیر مطالبات جامعه اسلامی و دفاع از مظلوم گام برمی‌دارد، بیان داشت: امید است شر همه ستمگران، به‌ویژه رژیم اشغالگر صهیونیستی از سر مسلمانان، به‌ویژه مردم غزه و فلسطین کم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار