در خراسان رضوی صورت گرفت؛

تکریم خانواده شهید مدافع حرم «حسین محرابی» توسط «رادیو ایران»

برخی کارمندان رادیو ایران، در ادامه رزمواره «صد و چهل شهید، صد و چهل روایت» در سفر به استان خراسان رضوی، با خانواده شهید مدافع حرم حسین محرابی دیدار کرد.
کد خبر: ۶۳۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۹ - 20November 2023

تکریم خانواده شهید مدافع حرم «حسین محرابی» توسط «رادیو ایران»به گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید رمضانعلی موسوی مقدم» نماینده‌ی ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، «محسن نصرپور» مدیرکل صدا و سیمای استان خراسان رضوی، «کاظم داداشی» قائم مقام رادیو ایران و حجت‌الاسلام والمسلمین «مهدی حسن‌زاده نامقی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان رضوی با خانواده شهید مدافع حرم حسین محرابی در شهر مشهد مقدس دیدار کردند.

در این دیدار، حجت‌الاسلام موسوی مقدم نماینده ی، ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور درباره‌ی شخصیت و مقام شهید محرابی اظهار داشت: شهید حسین محرابی یکی از شهدای برجسته استان خراسان رضوی و از شهدای مدافع حرم است که با شهید حاج قاسم سلیمانی بسیار هم دل بود به طوری که بخش عمده‌ی صحبت‌ها و مطالبی که از شهید حاج قاسم سلیمانی به جا مانده، مطالب شهید محرابی و خانواده اش است.

به گزارش دفاع‌پرس، شهید مدافع حرم «حسین محرابی» روز ۳۰ شهریور سال ۱۳۵۶ در مشهد به دنیا آمد. سرانجام پس از سال‌ها تلاش روز عید غدیر سال ۱۳۹۵ به سوریه اعزام شد و پس از دو بار اعزام، روز دهم آذر ۱۳۹۵ به شهادت رسید.

دوران خدمت را در پرندک تهران به عنوان تکاور گذراند. برای اولین بار که به زیارت امام حسین (ع) رفت، عقایدش محکم‌تر شد و جرقه اولیه جهاد در این سفر زده شد و بعد از آن بی‌نهایت عاشق بی‌بی رقیه (س) شد و هر کدام از خواهران و برادران را هم به شیوه خودشان با این راه آشنا کرد.

وی آدم پیگیری بود. کار خود را همیشه تا انتها پیش می‌برد و با توجه به ارادتی که به ائمه (ع) داشت برای شهادت دست به دامن تمام ائمه (ع) شد و دست از طلب برنداشت. بعد از آخرین باری که به زیارت امام رضا (ع) رفت، خیالش راحت بود که حاجتش را از امام رضا (ع) گرفته است و دقیقاً روز شهادت امام رضا (ع) هم به شهادت رسید.

بعد از شهادت شهید محرابی از او یک عکس خندان منتشر شد و به همین خاطر به «شهید خندان مشهدی‌ها» معروف است و، چون روز شهادت آقا علی بن موسی‌الرضا (ع) به شهادت رسید، ملقب به «شهید امام رضایی (ع)» شد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها