کارشناس مذهبی:

شخصیت بزرگوار حضرت زینب (س) کربلا را به انقلابی تبدیل کرد

حجت الاسلام « علم الهدی» گفت: کربلا در روز عاشورا به اتمام رسید ولی آنچه که باعث شد این روز به انقلابی تبدیل شود که روز به روز عظمت آن بیشتر شود شخصیت بزرگوار حضرت زینب (س) بود.
کد خبر: ۶۳۱۸۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹ - 20November 2023

شخصیت بزرگوار حضرت زینب (س) کربلا به انقلابی تبدیل کردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، حجت‌الاسلام والمسلمین «سید احمد علم‌الهدی» کارشناس مذهبی در جمع خواهران شهدای سیستان و بلوچستان و خواهران شهدای سراسر کشور اظهار داشت: وقتی بشارت تولد اولین دختر خانواده امیرالمومنین را به پیامبر دادند ایشان به خانه مولا رفتند و قنداقه نوزاد را در آغوش گرفت و در چهره نورانی این دختر خیره شد و نام او را زینب به معنی زینت پدر نامید.

علم الهدی ادامه داد: کربلا در روز عاشورا به اتمام رسید ولی آنچه که باعث شد این روز به انقلابی تبدیل شود که روز به روز عظمت آن بیشتر شود شخصیت بزرگوار حضرت زینب (س) بود.

علم الهدی در جمع خواهران شهدا متذکر شد:آنچه که شما خواهر شهید باید به آن توجه کنید این است که مسئله اسارت اهل بیت یک میدان جنگ بود که دختر ۳ ساله سرباز آن بود و رسالت برعهده داشت. لشکر اهل بیت امام حسین هر کدام یک رسالت داشتند؛ حضرت زینب فرمانده جنگ بود و نهادینه ساز نهضت کربلا بودند.

وی گفت: در واقعه کربلا وقتی حضرت رقیه با پیکر اباعبدالله صحبت میکرد تمام دشمنانی که باعث و بانی این جنگ بودند به پهنای صورت اشک می‌ریختند و این قدرت کلام و صحبت و روایت گری بود. حضرت زینب مصیبت وارد شده رو ابزار جنگ با دشمن قرار داده بود.

این مسئول ادامه داد: شما خواهران شهدا با الگو قرار دادن حضرت زینب باید بیاموزید که چگونه دشمن را خار و ذلیل کنید. شما خواهران شهدا بیشتر از همه برادر خودتان را می‌شناسید و در شهر خودتان باید عامل تحریک مردم جهت مبارزه با دشمنان نظام باشید.

علم الهی افزود‌: شما خواهران شهدا باید با جان و دل پای انقلاب بایستید همانطور که حضرت زینب پای آرمان های امام حسین ایستاد.حضرت زینب نشان داد که در کنار هر برادری یک خواهر هست که می‌تواند پرچم برادر را دست بکیرد

وی گفت‌: شما باید الگوی اهمیت دادن به انقلاب در میان مردم باشید شما خواهر شهیدی که خون برادر روی دستتان هست باید به عنوان حرکت بخش جامعه جلو بیفتید و راه بیفتید و دیگران هم پشت سر شما به راه بیفتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار