فردا با حضور وزیر دفاع و فرماندهان عالی‌رتبه؛

کتاب «دفاع هوشمند در اندیشه امام خامنه‌ای» رونمایی می‌شود

کتاب نفیس دفاع هوشمند در اندیشه امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) فردا در مراسمی با حضور وزیر دفاع و فرماندهان عالی‌رتبه نیروهای مسلح رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۶۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ - 21December 2015

کتاب «دفاع هوشمند در اندیشه امام خامنه‌ای» رونمایی می‌شود

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، حجتالاسلاموالمسلمین محمدحسین قندهاری با بیان اینکه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جهت تولید علم و جنبش نرمافزاری و گفتمانسازی مبتنی بر اندیشه تابناک دفاعی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اقدام به برگزاری ۲ همایش تبیین همایش اندیشههای دفاعی امام خامنهای (مدظلهالعالی) طی سالهای ۱۳۹۱ و ۱۳۹۳ کرد، افزود: همایش نخست در پنج مـحور اساسی (مبانی نظری، جنگ نرم، دیـپلـماسی دفاعی، علم و فـنآوری دفاعی، سـرمایههای فـکری و مـعنـوی در انـدیشههای دفـاعی امـام خـامنهای (مدظلهالعالی)) برگزار شد که ماحصل این همایش ۲ جلد کتاب  مجموعه مقالات و پنج جلد کتب مرجع دستاورد این همایش بود.

وی اظهار داشت: همایش دوم سال ۱۳۹۳ در ۲ محور اصلی (دفاع هوشمند) و (سرمایههای ملی و انسانی در اندیشههای دفاعی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی) برگزار شد و نهایتاً سه جلد کتاب مجموعه مقالات چاپ و جهت بهرهبرداری در اختیار فرماندهان، مسئولین، مراکز علمی و پژوهشی و مدیران ارشد کشور قرار گرفت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع تصریح کرد: توفیق  الهی رفیق راه متولیان امر شد تا با ساعتها تحقیق و پژوهش در ژرفای اندیشه دفاعی ولی امر مسلمین  جهان و با خوشهچینی از این منابع فیاض، کتاب نفیس «دفاع هوشمند در اندیشه امام خامنهای (مدظلهالعالیبرای اولین بار در سطح کشور با محتوایی غنی، پربار و  ناب به زیور طبع آراسته شده تا  مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی، محققان، اساتید، مسئولان، فرماندهان و مدیران عالی نظام اسلامی از آن بهرهمند شوند.

قندهاری گفت: با کاوش در اندیشه امام خامنهای (مد ظله) متوجه خواهیم شد که معظم له با نگاه ژرفاندیشانه و درک شرایط بینالمللی و منطقهای در بیانات، فرامین، نامهها و ... همواره در بحث دفاع و مقابله با تهدیدات به مواردی اشاره دارند که مصداق بارز دفاع هوشمند محسوب میشود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در ادامه افزود: اندیشه دفاعی امام خامنهای (مدظلهالعالی) دارای ویژگیهای و مولفههایی است که نمونه آن را کمتر میتوان در دیدگاه سایر اندیشمندان و نظریهپردازان دفاعی و رهبران جهان پیدا کرد و این امر ناشی از این است که نظرات، سخنان، تدابیر و فرامین معظم له بهعنوان رهبری دینی، سیاسی و مرجعی عالیقدر و فرمانده کل قوا برگرفته از فرهنگ و معارف غنی اسلامی است، بر این اساس تبیین اندیشههای تابناک دفاعی معظم له، ازجمله (دفاع هوشمند) در عصر حاضر امری ضروری و اجتنابناپذیر است.

قندهاری اضافه کرد: به همین منظور در نظر است در مراسمی با حضور وزیر دفاع، فرماندهان عالیرتبه نیروهای مسلح و جمعی از فرهیختگان، رؤسا و اساتید برجسته دانشگاههای کشور در روز سهشنبه مورخه ۹۴/۱۰/۱ و در آستانه هفته وحدت از این کتـاب ارزشـمند رونمایی شود.

نظر شما
پربیننده ها