مسئول امور بانوان اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان:

الگوی زن مسلمان حضرت زینب (س) است

«دهقان» گفت: الگوی زن مسلمان حضرت زینب (س) است و خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان جلوه‌ای از صبر حضرت زینب (س) هستند.
کد خبر: ۶۳۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۹ - 18November 2023

الگوی سوم زن مسلمان حضرت زینب استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زاهدان، «اسما دهقان» مسئول امور بانوان اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در جمع خواهران شهدای سراسر کشور اظهار داشت: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان مفتخر است که در هر دوره خواهران شهدا را به این همایش اعزام کرده و هزینه آن را برعهده بگیرد. همچنین خواهران شهدای شرکت کننده در این دوره نیز به ما در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک کرده و در روایتگری مدارس و مکان‌های عمومی و همایشات با این اداره کل مشارکت لازم را داشته اند.

دهقان در خصوص ویژگی های خواهران شهدا افزود: خواهران شهدا ادامه دهنده راه حضرت زینب (س) هستند. حضرت زینب (س) با دانشی مبتنی بر آیات قرآن در مقام ابلاغ کلام کربلا از جان مایه گذاشت و ثمره آن جاودانگی جریان عاشورا گشت. سخنان و خطبه های عالمانه و همراه با استدلال به آیات قرآن از سوی حضرت زینب (س) در کوفه نزد عبیدالله بن زیاد و همچنین در دربار یزید، هر کدام شاهدی بر توانایی علمی این بانو است و خواهران شهدا نیز باید علم خود را افزایش دهند و با اقتدا به این بانوی بزرگوار راه برادران شهیدشان را ادامه دهند.

این مسئول گفت: در یک کلام زینب کبری (س) که پرورش یافته مکتب وحی بودند سیره و روشی برگرفته از تعالیم قرآنی داشتند و هر کدام از ابعاد زندگیشان نشانی از آیات قرآن است. اگر ایشان صبور است چون خداوند در قرآن کریم انسان‌ها را به صبر توصیه کرده است و اگر رفتاری عالمانه از خود بروز می‌داد علمشان از علوم قرآنی منشأ می‌گرفت. از خداوند منان می خواهیم همه ی ما را با قرآن عجین کنید و ادامه دهنده راه اهل بیت و ائمه و شهدایمان قرار دهد.

وی متذکر شد: الگوی زن مسلمان حضرت زینب (س) است و خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان جلوه‌ای از صبر حضرت زینب (س) هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار